مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فهرست جدید رشته‌های پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌ها از طریق این سازمان اعلام شد.

فهرست جدید رشته‌های پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌ها اعلام شد

قدس آنلاین: حسین توکلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سری سوم رشته های جدید در رشته های تحصیلی دارای سوابق تحصلی برای دوره های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در آزمون سراسری سال جاری منتشر شد.
وی افزود: داوطلبان می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org نسبت به مشاهده رشته های جدید اقدام کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با یادآوری این نکته که مهلت ثبت نام در پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها تا ۳۰ دی ماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: داوطلبانی که پیش از این در پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها ثبت نام کرده اند تا ۳۰ دی ماه مهلت دارند با مراجعه به دانشگاه از رشته ثبت نامی انصراف و برای پذیرش در رشته و دانشگاه مدنظر اقدام کنند.
توکلی افزود: ثبت نام برای رشته های بدون آزمون به صورت حضوری و فقط با مراجعه داوطلبان به دانشگاه ها امکان پذیر است.
 این رشته ها از مجموعه علوم ریاضی و فنی در دوره روزانه دانشگاه کوثر، دانشکده کشاورزی و دامپروری تربت جام، پردیس خودگردان کیش دانشگاه تهران و تعدادی از مراکز غیردولتی غیرانتفاعی است.
امکان پذیرش بدون آزمون برای نخستین بار از اسفندماه سال گذشته به مدت ۶ ماه برای متقاضیان فراهم شد.
بعد از اعلام نتیجه نهایی، ظرفیت تعدادی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خالی مانده بود که با تصمیم شورای سنجش و پذیرش دانشجو، تکمیل ظرفیت در قالب پذیرش بدون آزمون برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری امکان پذیر شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها