وزیر مشاور در دولت نجات ملی یمن ضمن استقبال از حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی ها در عراق، گفت: پاسخ مناسب به جنایت آمریکا علیه «سردار سلیمانی» قطع دست آمریکا از منطقه است.

 پاسخ ترور «سردار سلیمانی» قطع دست آمریکا از منطقه است

قدس آنلاین؛ بیش از ۱۰ روز از جنایت تروریست های آمریکایی علیه مَردان مقاومت سپری می شود. ماجرا از آنجا آغاز شد که دو خودرو که شهید سلیمانی و «ابو مهدی المهندس» را از فرودگاه بغداد به شهر بغداد انتقال می دادند مورد اصابت حمله موشکی قرار گرفتند و همه سرنشینان که ۸ نفر از همراهان و محافظان شهید المهندس و شهید سلیمانی بودند به شهادت رسیدند.

پس از این جنایت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طبق وعده‌ای که داده بود، بامداد امروز چهارشنبه پاسخ کوبنده‌ای به اقدام تروریستیِ آمریکایی‌ها در ترور «سردار سلیمانی» داد. درهمین ارتباط، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «زمان تحقق وعده صادق فرا رسید و به اذن خداوند متعال بامداد امروز در پاسخ به عملیات جنایتکارانه و تروریستی نیروهای متجاوز آمریکایی و انتقام ترور ناجوانمردانه و شهادت مظلومانه فرمانده قهرمان و فداکار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار پرافتخار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش، رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه طی عملیات موفق با شلیک ده‌ها فروند موشک پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به عین الاسد را درهم کوبیدند».

این عملیات موفقیت آمیز به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز مقدس یازهرا (س) انجام شد. طبق آخرین اخبار، به دنبال این عملیات موفقیت آمیز دهها تروریست آمریکایی به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند. این عملیات قهرمانانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واکنش‌های متعددی را در اقصی نقاط منطقه و جهان به دنبال داشت و رسانه‌های مختلف نیز به صورت گسترده به انعکاس آن پرداختند.

درهمین ارتباط، گفتگویی با «عبدالعزیز البکیر» وزیر مشاور در دولت نجات ملی یمن انجام شده است که مشروح آن را مطالعه می کنید.

*همانطور که می دانید، تروریست های آمریکایی اخیراً جنایتی را علیه مَردان مقاومت و در رأس آنها سردار قاسم سلیمانی مرتکب شده و آنها را در بغداد به شهادت رساندند. ارزیابی شما از این جنایت آمریکایی ها چیست؟

ما اقدام آمریکا علیه اعضای مقاومت در عراق را یک جنایت تروریستی می دانیم. در واقع، آمریکایی ها این جنایت را از رهگذر نقض حاکمیت ملی عراق مرتکب شدند و این اقدام آنها تجاوز آشکار به ملت عراق نیز محسوب می شود.

آمریکایی ها با این اقدام، قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد را زیر پای گذاشتند. آنها همچنین تمامی قطعنامه ها و توافقنامه های بین المللی را از این طریق نقض کردند. آنها به راهکار استفاده از زور و خشونت برای حل و فصل مشکلات میان دولت ها استفاده می کنند.

*از دیدگاه شما سازمان های بین المللی و در رأس آنها سازمان ملل متحد چه اقداماتی را باید در راستای ممانعت از ارتکاب جنایت های جنگی توسط تروریست های آمریکایی انجام دهند؟

اقدامی که آمریکایی ها علیه سردار سلیمانی و همرزمان او انجام دادند کاملاً از دیدگاه ما محکوم است. ما از سازمان ملل متحد، شورای امنیت اینسازمان، نهادها و شوراهای منطقه ای و بین‌المللی می خواهیم که رسماً و صراحتاً این جنایت آمریکایی ها را محکوم کنند.

سازمان های مذکور همچنین می بایست در قبال سیاست استفاده از زور و خشونت آمریکا و همچنین اقدامات آن در نقض حاکمیت ملی کشورهای دیگر، موضع گیری کنند. همچنین شورای امنیت سازمان ملل متحد می بایست در مسیر جلوگیری از جنگ افروزی های ایالات متحده آمریکا گام بردارد.

ما معتقدیم که هر جنگی که صورت بگیرد، این تنها آمریکایی ها نیستند که متضرر می شوند، بلکه تمام جهان از این جنگ متضرر خواهد شد. لذا ما سلسله تعرض های آمریکایی ها در عرصه های گوناگون منطقه ای را با نگرانی دنبال می کنیم.

*سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در پاسخ به جنایت تروریست های آمریکایی پایگاه اشغالی «عین الاسد» آنها در خاک عراق را هدف قرار داد و این عملیات نیز کاملاً موفقیت آمیز بود چراکه خسارت های فراوانی را به پایگاه مذکور تحمیل کرد. ارزیابی شما از این عملیات جمهوری اسلامی ایران علیه آمریکایی ها چیست؟

ما به شدت از این پاسخ جمهوری اسلامی ایران به جنایت آمریکا و هدف قرار دادن پایگاه آنها در عراق به وسیله موشک های بالستیک، استقبال می کنیم. همچنین باید بگوییم که هرگونه عملیات احتمالی آتی علیه آمریکایی ها مورد تأیید ماست.

این پاسخ ها در واقع در واکنش به جنایت های آشکار و تجاوزهای کاملاً واضح آمریکایی ها و اذناب آن علیه مسلمانان، صورت می گیرند. اما در هر صورت باید بگوییم که پاسخ مناسب به جنایت های آمریکایی ها اخراج کامل نیروهای آمریکایی از منطقه و قطع دست آن از منطقه است. تحقق این مهم باید از طریق تمامی راهکارهای موجود و ممکن، پیگیری شود.

*از آنجایی که جنایت آمریکایی ها علیه سردار سلیمانی و همرزمانش در واقع جنایت علیه تمام محور مقاومت محسوب می شود، موضع شما در قبال آن به عنوان کسانی که در چارچوب محور مقاومت فعالیت می کنید، چیست؟

موضع ما در خصوص محور مقاومت یک موضع ثابت و بدون تغییر است. ما صراحتاً اعلام می کنیم که در کنار تمامی آزادگان در محور مقاومت می ایستیم؛ محوری که تمام هم و غم آن مبارزه و مواجهه با تجاوزگری های آمریکا و اسرائیل است.

این آمریکا و اسرائیل و همچنین اذناب آنها هستند که سلسله تجاوزها در منطقه را رهبری می کنند. از جمله این تجاوزها حملات ددمنشانه به یمن و اعمال محاصره علیه آن است؛ محاصره‌ای که در آینده نزدیک وارد ششمین سال خود خواهد شد.

برچسب‌ها