مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد از آغاز برنامه مربوط به درختکاری در سطح شهر از اواخر دی ماه جاری خبر داد.

آغاز برنامه های درختکاری در سطح شهر از اواخر دی ماه جاری / آغاز گل کاری های استقبال از بهار از ۲۵ بهمن ماه

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، احمدرضا سلامی با اشاره به برنامه این سازمان برای استقبال از بهار ۹۹ اظهار داشت: فعالیت های استقبلل از بهار ۹۹ برای انتخاب المان های گل از مرداد ماه سال جاری آغاز شد که بعد از انتشار فراخوان آن، از میان بیش از ۴۰۰ اثر رسیده، تعدادی برای اجرا انتخاب و توسط هنرمندان در حال ساخت است.

وی افزود: ساخت تعدادی از المان های گل آغاز شده و تعدادی دیگر نیز در حال ابلاغ قرارداد برای آغاز ساخت است تا پایان سال جاری بتوانیم، همه این المان ها را در سطح شهر و در مکان های مشخص شده نصب نماییم، امسال در هماهنگی با خانه هنرمندان، جانمایی و پراکنش المان های مختلف نوروزی به گونه ای برنامه ریزی شده تا در این عرصه به همه مناطق شهر به خصوص مناطق کم برخوردار توجه ویژه شود.

آغاز نصب المان های گل در سطح شهر از اواسط اسفند ماه

سلامی ضمن اشاره به آغاز نصب المان های گل از اواسط اسفندماه در سطح شهر مشهد، ادامه داد: از چند هفته گذشته، کار برای برنامه ریزی کاشت گل با توجه ویژه به تولیدکننده های بومی آغاز شده است تا بتوانیم از ۲۵ بهمن ماه با درنظر گرفتن شرایط اقلیمی، کار کاشت گل های استقبال از بهار ۹۹ را در سطح شهر آغاز نماییم.

وی اذعان داشت: ویژه برنامه های روز و هفته درختکاری، از اواخر دی ماه جاری، به صورت هفتگی در سطح مناطق و ارتفاعات جنوبی و همچنین کشف رود، آغاز می شود که تا ۸ اسفند و آغاز هفته درختکاری، ادامه خواهد داشت، در هفته درختکاری نیز، هر روز با نام یکی از صنوف در سطح یک یا چند منطقه شهر، این مراسم برگزار خواهد شد تا به برگزاری مراسم اصلی در روز ۱۵ اسفند، روز درختکاری برسیم.

با ثبت نام اینترنتی، درخت رایگان مقابل منزلتان می کاریم

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: توزیع رایگان درخت برای شهروندان در این مدت انجام خواهد شد و همچنین شهروندان عزیز می توانند با ثبت نام الکترونیکی، از تسهیلات کاشت رایگان نهال در مقابل منزل خود بهره مند شده و با آبیاری این نهال، تخفیف در عوارض نوسازی را استفاده نمایند.

سلامی با اشاره به تماس های شهروندان در مدت زمان دو ساعته پاسخگویی خود در مرکز ۱۳۷، اظهار داشت: یکی از دغدغه های شهروندان، برف تکانی از درختان سوزنی بود که در این مسیر، علاوه بر تلاش همکارانمان، مشارکت شهروندان عزیز را نیز می طلبیم، بخشی از شهروندان نیز درخواست هرس درختان را داشتند که این مهم در فصل بهار و زمستان، با استفاده از اکیپ های ویژه صورت می گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها