رئیس‌جمهور کره جنوبی در اظهاراتی اعلام کرد کره شمالی فقط وقتی به گفتگوها با آمریکا باز می‌گردد که درخواست‌هایش پذیرفته شود.

کره جنوبی: کره شمالی هنوز درها را به روی گفت‌وگوی بیشتر نبسته است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، روز سه‌شنبه در کنفرانسی خبری در کاخ ریاست جمهوری این کشور گفت هنوز خیلی زود است که درباره گفت‌وگوی متوقف شده عاری‌سازی هسته‌ای میان آمریکا و کره شمالی بدبین باشیم.

او افزود: دولت کره شمالی هنوز درها را به روی گفت‌وگوی بیشتر نبسته است.

رئیس جمهور کره جنوبی گفت: نامه اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نشانه خوبی است که بر تعهد وی به مذاکرات تاکید دارد.

مون گفت: برخی درباره امکان دور تازه تحریکات به خاطر فرارسیدن روز تولد کیم جونگ اون نگران بودند، اما ترامپ برای وی تبریک تولد فرستاد تا بر تمایل خود به گفت‌وگو تاکید کند.

او درباره پاسخ کره شمالی افزود: «کره شمالی به روشنی گفته باب گفت‌وگو هنوز بسته نشده است به این ترتیب که گفته‌اند فقط وقتی به گفت‌وگو باز می‌گردند که درخواست‌هایشان پذیرفته شود.»

 رئیس جمهور کره جنوبی اضافه کرد: «گفت‌وگوهای آمریکا و کره شمالی اکنون فعال نیست، اما می‌گویم هر دو مقام - ترامپ و کیم کماکان به هم اعتماد دارند و به تلاش‌هایشان ادامه می‌دهند.»

انتهای پیام/

برچسب‌ها