معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری تربت‌حیدریه گفت: با بسیج امکانات و بهره گیری مطلوب از ظرفیت‌های موجود، تمام معابر فرعی و روستایی این شهرستان که در محاصره برف هستند امروز بازگشایی خواهند شد.

معابر فرعی و روستایی تربت‌حیدریه امروز  بازگشایی می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، احسان کریمی اظهار کرد: تربت‌حیدریه بیش از ۱۲۰ روستا دارد که هم اکنون بیشتر این روستاها در محاصره برف هستند و راههای ارتباطی آنان به مرکز شهر مسدود است که با کمک دستگاه‌های اجرایی، عوامل امدادی و همچنین مشارکت دهیاران و اهالی روستاها در حال بازگشایی معابر روستایی در بخش‌های جلگه رخ، کدکن و بایگ هستیم.

وی با بیان اینکه با اولویت بندی صورت گرفته کار بازگشایی راههای روستایی در حال انجام است ادامه داد: پس از بارش برف، تمام دستگاه‌های اجرایی و مدیریت بحران شهرستان با بسیج تمام امکانات پای کار بودند و با تلاش‌های صورت گرفته از روز گذشته مسیرهای اصلی تربت‌حیدریه بازگشایی شده است و تردد خودروها در آنها در جریان است.

معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری تربت‌حیدریه گفت: شبکه های تلویزیون در این شهرستان به علت بارش برف سنگین طی چند روز گذشته قطع شده بود که با رفع مشکل تا ساعتی دیگر وصل خواهند شد.

کریمی، از نجات یک خانواده پنج نفره محاصره شده در برف در دامنه کوههای رزگ تربت حیدریه خبر داد و افزود: بنا بر اعلام جمعیت هلال احمر، یک خانواده طی دو روز گذشته در محل دامداری خود در دامنه کوههای رزگ و فدیهه از توابع بخش بایگ تربت حیدریه، در محاصره برف گرفتار شده بودند با تلاش نیروهای هلال احمر و اهالی روستا نجات یافتند.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی طی ۴۸ ساعت گذشته در تربت‌حیدریه بین ۴۰ تا ۸۰ سانتیمتر برف باریده است و صبح امروز دمای هوای این شهرستان ۱۳ درجه زیر صفر بود.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها