خراسان شمالی-رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیروان گفت: دو نفر شکارچی متخلف غیر بومی که بدون کسب پروانه شکار پرنده در حال شکار پرنده بودند دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی شدند.

دستگیری شکارچیان متخلف در شیروان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت و محیط زیست خراسان شمالی، حمید فخرانی افزود: این شکارچیان که از شهرستان همجوار بودند بدون پروانه شکار پرنده در منطقه باغان در حال شکار پرنده دستگیر شده که از آنها تعداد دو قبضه اسلحه ساچمه زنی دولول،۱۲ عدد فشنگ دست ساز چارپاره غیر مجاز،۳۷ عدد فشنگ ساچمه زنی ،یک دستگاه دوربین شکاری، یک توپ پرده مخصوص شکار کبک و لاشه دو قطعه کبوتر چاهی ضبط  شد.

وی اظهار داشت: از عموم مردم علاقمند به حفظ محیط زیست تقاضا میشود در صورت مشاهده هر گونه شکار و صید غیر مجاز، تخریب و آلودگی محیط زیست، آتش سوزی، قطع اشجار و.... مراتب را با اداره شهرستان و پاسگاههای محیط بانی اطلاع دهند.

معرفی متخلفین برداشت سنگ های معدنی به مراجع قضایی

رییس اداره حفاظت محیط زیست جاجرم گفت: محیط بانان پناهگاه حیات وحش میاندشت در حین گشت زنی در مرز جنوبی منطقه افرادی را درحال برداشت و جابجایی سنگ های معدنی مشاهده که متخلفین با حضور مأمورین و در تاریکی شب به سمت ارتفاعات متواری شدند.

محمد موسوی افزود: در ادامه با هماهنگی با مراجع انتظامی و شناسایی هویت متهمین، پرونده ای در مرجع قضایی تشکیل و متهمین به جرم برداشت غیرمجاز سنگ های معدنی به مراجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری متخلف شکار و صید در ارتفاعات کوه بهار جاجرم

رییس اداره حفاظت محیط زیست جاجرم گفت:مأمورین و همیاران این اداره در حین گشت زنی زیستگاهها و کنترل مجوزهای شکار پرندگان عادی، فردی را که دارای پروانه شکار پرنده بوده ولی برخلاف ممنوعیت و محدودیت های اعلامی در ارتفاعات کوه بهار اقدام به شکار غیرمجاز ۵ قطعه کبک وحشی نموده بود را دستگیر و جهت طی نمودن روند قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

محمد موسوی افزود: نامبرده که اقدام به شکار ۴ قطعه کبک وحشی ماده و یک قطعه کبک وحشی نر کرده بود با اجرایی شدن مصوبه شماره ۴۴۲ شورای عالی محیط زیست از ۷ دیماه سال جاری علاوه بر محکومیت کیفری، می بایست مبلغ ۳۹ میلیون ریال ضرر و زیان وارده به محیط زیست را نیز پرداخت کند.

برچسب‌ها