رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: دستگاه‌های متولی باید به بررسی دقیق حادثه سقوط هواپیما اوکراینی پرداخته و علت این موضوع را بررسی کنند و با توجه به خدماتی که سپاه پاسداران به این کشور داشته، مراقبت کنند تا این سرمایه لطمه نبیند.

 سپاه نباید لطمه ببیند

به گزارش قدس  آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نصرالله پژمانفر در خصوص سقوط هواپیمای اوکراینی، اظهار کرد: موضوعی که اتفاق افتاد اگرچه تلخی داشت، اما روحیه‌ای را برای مردم ما ایجاد کرد و این بود که بسیاری از کارهایی که جریانات دیگر انجام می‌دادند، می‌توانستند پنهان‌کاری کنند و صداقت نداشته باشند، اما نیروهای نظامی ما به خصوص سپاه صداقت بالایی داشتند.

وی با بیان اینکه هنوز هم گزارش‌های رسمی نتوانسته احتمالات مختلف را پاسخگویی کند، عنوان کرد: هنوز هم ممکن است شلیک شدن آن موشک که باعث سقوط این هواپیما شده براساس قطع ارتباط اپراتور موشک با مرکز فرماندهی و قطع کنترل و یا براساس جنگ‌های سایبری بوده که این وضعیت بحرانی تحمیل و منجر به این مسئله شده است.

حجت الاسلام پژمانفر ادامه داد: آنچه مسلم بوده این است که در این اتفاق و شرایط بحرانی که یک نفر باید در ۱۰ ثانیه تصمیم بگیرد، چه اقدامی انجام دهد، اگر واقعاً موشکی بود که به بخشی از کشور اصابت می‌کرد چه اتفاقاتی پیش می‌آمد؟ هنوز هم صحبت‌ها در این موضوع بسیار فراوان است اما همه مسئولیت حتی مسئولیت هواپیمای کشوری و دستگاه‌های مختلف را پذیرفتند و گفتند در این مسائل تنها انگشت اشاره را به سمت ما داشته باشید، ما در این موضوع هستیم و جبران می‌کنیم.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این مسئله همان‌طور که در بیانیه مجلس آمده باید بررسی و ابعاد موضوع کاملاً شفاف و روشن شود. ملت باید این مسئله را همین‌گونه دریافت کرده و دریافت کنند و جریانات سیاسی بر طبل تفرقه نکوبند، زیرا اگر امروز روزنامه‌ها و جریان‌هایی فعالیت می‌کنند، زیر سایه امنیتی است که نیروهای نظامی برای ما ایجاد کردند.

وی اضافه کرد: باید این مسائل بررسی شود، اما در عین حال آن را در جامعه پرالتهاب نشان ندهند و امیدوارم دستگاه‌های متولی به بررسی دقیق حادثه پرداخته و علت این موضوع را بررسی کنند و با توجه به خدمات بسیار زیادی که سپاه پاسداران به این کشور داشته، مراقبت کنند تا امروز این سرمایه بزرگ بر اساس یک بی‌دقتی لطمه نبیند.

منبع: ایکنا 

برچسب‌ها