یکی از رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق تاکید کرد که اربیل اجازه نخواهد داد که از منطقه کردستان علیه جمهوری اسلامی ایران اقدامی صورت گیرد.

یک حزب کردستان عراق: اجازه نمی‌دهیم از اقلیم به ایران تعدی شود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «صالح فقی» عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق عضو حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق، امروز (سه شنبه – ۱۴ ژانویه)، گفت که دولت منطقه کردستان عراق اجازه نخواهد داد که از این منطقه برای تعدی به کشورهای همسایه استفاده شود.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «بغداد الیوم» تصریح کرد: دولت منطقه کردستان عراق دارای سیاست احترام به حاکمیت کشورهای همسایه به ویژه ایران، است و علاوه بر آن، روابط خوبی با تهران داد که مبتنی بر اصل حسن هم‌جواری و احترام به حاکمیت است. این مسئله موجب می‌شود که منطقه کردستان از هرگونه تلاش برای استفاده از خاک آن برای تعدی به کشورهای دیگر جلوگیری کند.

این عضو حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق افزود: «ما با کردهای ایران، همدردی می‌کنیم اما این به آن معنا نیست که به دیگران اجازه خواهیم داد تا از اراضی ما در ایران، هرج و مرج ایجاد کنند».

منطقه کردستان عراق از شرق با ایران از شمال با ترکیه و از غرب با سوریه هم‌مرز است. ایران به‌ عنوان یکی از قدرت‌های منطقه، دارای روابطی تاریخی و دیرینه با منطقه کردستان عراق است. هرچند که این روابط در مقاطع مختلف همواره دچار فراز و نشیب‌هایی شده، اما به اذعان مقامات منطقه، حمایت‌های همیشگی جمهوری اسلامی از کردها در مقاطع حساس و تاریخی و تایید حقوق و سهم آنها در حاکمیت عراق، موجب شده تا دو طرف روابط دوستانه داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها