دولت جدید گواتمالا با ادامه سیاست دولت قبلی و تبعیت از واشنگتن، سفارت این کشور را در قدس نگه خواهد داشت و حزب‌الله را هم همچنان «سازمانی تروریستی» می‌داند.

دولت جدید گواتمالا سفارت این کشور را در قدس اشغالی نگه می‌دارد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی آلخاندرو جیاماتی، رئیس جمهور جدید گواتمالا، روز سه‌شنبه اعلام کرد وی سفارت این کشور را در فلسطین اشغالی در شهر قدس نگه خواهد داشت.

بدین ترتیب در پی فشارهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، رئیس جمهور جدید گواتمالا تصمیم سلف خود را در این خصوص تایید کرد.

پارسال ترامپ در یک سخنرانی اعلام کرد قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسد و سفارت آمریکا را به این شهر منتقل خواهد کرد. اقدام ترامپ در خصوص قدس با انتقادات فراوانی از سوی سایر کشورها و مجامع بین‌المللی رو به رو شد. مسلمانان سراسر جهان تصمیم نسنجیده ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان «پایتخت» فلسطین اشغالی را به شدت محکوم کردند. 

پس از آن ۱۲۸ کشور به پیش نویس قطعنامه سازمان ملل علیه تصمیم ترامپ در خصوص قدس رأی موافق دادند. گواتمالا و هندوراس از معدود کشورهایی بودند که به قطعنامه مجمع عمومی رأی مخالف دادند و از تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان «پایتخت» فلسطین اشغالی حمایت کردند.

جیاماتی، یک جراح سابق محافظه‌کار و رئیس سابق زندان که برای یک دوره مسئولیت چهار ساله سوگند یاد کرد، همچنین قصد دارد جنبش حزب‌الله را به عنوان «سازمانی تروریستی» تعیین کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها