همدان- مدیرکل بهزیستی استان همدان از کاهش ۶ درجه‌ای رتبه اعتیاد در همدان خبر داد و گفت: از خردادماه سال آینده کمپ‌های ترک اعتیاد در استان رتبه‌بندی می‌شوند.

برخی اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دکوری‌اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان همدان، حمیدرضا الوند  با اشاره به اینکه در کنترل کاهش آسیب اعتیاد اقدامات زیادی صورت گرفته اما با تمام مداخلات صورت گرفته، سوداگران راهکارهای جدیدی دارند چون این کار سود فراوانی دارد افزود: متاسفانه در حوزه فرهنگی نتوانسته‌ایم نقشه راه واحد برای رسیدن به هدف داشته باشیم که می‌طلبد اقدام اساسی در این حوزه صورت گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان  با بیان اینکه ۲۵ دستگاه در شورای مبارزه با مواد مخدر عضو هستند و باید تمام آنها نقشه راه واحد داشته باشند خاطرنشان کرد: در برخی از کشورها بر اساس نیاز جامعه نهادهای اجتماعی شکل می گیرد و در کشور نیز اگر به این تصمیم رسیده‌ایم که اعتیاد رسم‌الخط آسیب است باید به این موضوع توجه کنند.

الوند نرخ شیوع سوء مصرف مواد مخدر در کشور را ۵.۴ درصد جامعه عنوان کرد و افزود: این میزان در استان ۲.۵۹ درصد است یعنی از ۴۶ هزار نفر در همدان درگیر این آسیب هستند.

وی از کاهش ۶ درجه‌ای رتبه اعتیاد استان خبر داد و گفت: چندین سال پیش رتبه ۱۵ را داشتیم و امروز ۲۱ و این نشان می‌دهد وضعیت خوبی را یافته‌ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر  ۴۵ مرکز کمپ ترک اعتیاد در استان وجود دارد که از این تعداد چهار مرکز متعلق به زنان است گفت: مرکز ترک اعتیاد زنان در استان کم است چون به مسئله فرهنگی برمی‌گردد و بسیاری از زنان یک جامعه محلی تمایلی به خاطر اینکه برچسب اجتماعی روی آنها می‌خورد وارد کمپ ترک اعتیاد نمی‌شوند.

الوند با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر در ۴۵ کمپ‌ ترک اعتیاد خدمات دریافت کرده‌اند افزود: در شهرستان همدان ۱۲ کمپ اعتیاد وجود دارد که ۴ هزار و ۸۱ نفر در این مراکز در ۹ ماهه امسال خدمت گرفته‌اند.

برچسب‌ها