دانش‌آموزان دوره دوم دبیرستان شهید هاشمی‌نژاد۳ ناحیه ۶ مشهد به دنبال وقوع سیل ویرانگر در جنوب استان سیستان و بلوچستان پیشقدم کمک‌رسانی به سیل‌زدگان شدند.

جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

سرور هادیان/

 دانش‌آموزان دوره دوم دبیرستان شهید هاشمی‌نژاد۳ ناحیه ۶ مشهد به دنبال وقوع سیل ویرانگر در جنوب استان سیستان و بلوچستان پیشقدم کمک‌رسانی به سیل‌زدگان شدند.

دبیر ریاضی این دبیرستان به عنوان هماهنگ‌کننده این اقدام نوعدوستانه با اعلام این مطلب گفت: دانش‌آموزان این دبیرستان با برپایی پایگاه جمع‌آوری کمکهای نقدی و غیرنقدی به کمک هموطنان در این مناطق شتافتند.

رضا حاجی اسماعیلی درباره اقلام جمع‌آوری شده افزود: خوشبختانه با اعلام این حرکت انساندوستانه در ساعات اولیه تاکنون حدود یک تن عدس، ۱۱ کارتن روغن، ۳۰۰ کیلو بلغور، ۱۰۰ قوطی رب، ۱۵ عدد پتو و تعدادی لباس گرم و حدود ۳میلیون تومان وجه نقد نیز جمع‌آوری شده است. البته تجربیات قبلی نشان از آن دارد که در روزهای آینده روند کمک‌ها با اطلاع‌رسانی، بیشتر نیز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه این مدرسه تاکنون در راستای حرکت‌های انساندوستانه و کمک به همنوعان گام‌های خوبی برداشته است، بیان کرد: در گذشته نیز اقلام خوراکی برای دانش‌آموزان حاشیه شهر مشهد خریداری کرده بودیم که با هماهنگی خیران به این کار اختصاص دادیم.

وی یادآور شد: این دبیرستان پسرانه امسال نیز هزینه‌های جشن روز معلم را به شکلی متفاوت هزینه کرد.

نماینده دبیران دبیرستان شهید ‌هاشمی‌نژاد ۳ بیان کرد: هزینه‌های جشن روز معلم را به یکی از همکاران که دچار بیماری سخت‌درمان شده بود، هدیه کردیم.

رضا حاجی اسماعیلی اظهار کرد: مدرسه ما جزو مدارس سازمان پرورش استعدادهای درخشان است و ۷۵ نیرو دارد و در کنار آموزش علم به دانش‌آموزان سعی کردیم در ابعاد مختلف اخلاقی نیز برای دانش‌آموزان برنامه‌های مختلفی را داشته باشیم.

وی همچنین گفت: از دیگر برنامه‌های ما در سال‌های گذشته، جمع‌آوری پول ترقه‌های چهارشنبه آخر سال دانش‌آموزان بود که این هزینه تبدیل به دو صندلی‌ چرخدار برای معلولان فیاض‌بخش شد.

وی درباره دیگر فعالیت‌های این مدرسه ابراز کرد: در زلزله کرمانشاه کمپین کمک به زلزله‌زدگان در مدرسه راه‌اندازی کردیم و ۱۰ نیسان کمک‌های جمع‌آوری شده ارسال شد.

اسماعیلی گفت: امسال نیز یک هزار و ۳۰۰ بسته نوشت‌افزار و کیف به دانش‌آموزان محروم حاشیه شهر در منطقه تبادکان و رضویه اهدا شد و همچنین دو روز در هفته با کمک همکاران در ۲۵ مدرسه منطقه تبادکان و رضویه صبحانه گرم شامل بلغور و عدسی در بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: نیک‌اندیشان در صورت تمایل برای کمک به مردم مظلوم سیل‌زده سیستان و بلوچستان می‌توانند با مراجعه به این پایگاه بین آموزگار ۶۹ و ۷۱ (قبل از تقاطع شهید ستاری) کمک‌های خود را اهدا کنند.

برچسب‌ها