مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: به دنبال پیدا کردن مکان مناسبی برای ساخت باند سوم فرودگاه مشهد که از لحاظ هوانوردی و ایمنی مورد تایید باشد، هستیم.

احداث باند سوم فرودگاه مشهد در حال جانمایی / کاهش آلودگی صوتی آسمان مشهد

به گزارش قدس آنلاین، محمود امانی بنی  گفت:  به دنبال این هستیم تا مکان مناسبی برای ساخت باند سوم فرودگاه مشهد پیدا کنیم تا به لحاظ هوانوردی و ایمنی مورد تایید باشد.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر فرودگاه مشهد دارای دو باند نشست و برخواست هواپیما به متراژ چهار هزار و ۷۰۰ متر است، ادامه داد: پیرامون جانمایی باند سوم فرودگاه، نصب دستگاه ناوبری فرودگاهی برای نشست و برخواست هواپیماها از دیگر برنامه‌های در دست اقدام فرودگاه های خراسان رضوی است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: به محض اینکه مطالعات اولیه و جانمایی باند سوم انجام شود، کارهای مربوط به مناقصه و انتخاب پیمانکار را شروع می‌کنیم.

امانی بنی افزود: با احداث باند سوم ضمن کاهش آلودگی صوتی بر فضای آسمان کلانشهر مشهد، شاهد افزایش پروازها در این فرودگاه خواهیم بود.

او تصریح کرد: فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد بعد از فرودگاه مهرآباد تهران در رتبه دوم پروازها قرار دارد که این موضوع بیانگر تقاضای بالای سفر به خراسان رضوی و کلانشهر مشهد است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی ادامه داد: به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرت‌ها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی در این فرودگاه انجام می‌شود.

امانی بنی با اشاره به جایگاه پایتخت معنوی ایران اسلامی و پذیرش زائران از کشورهای مسلمان همچون عراق، بحرین، قطر افزود: با توجه به وجود حرم مطهر رضوی و حضور میلیونی زائران در مشهد برای زیارت امام رضا(ع) به طور قطع با احداث باند سوم، شاهد افزایش پروازهای خارجی و زیارتی خواهیم بود.

او ادامه داد: در آذر ماه ۹۸ میزان جابه جایی مسافر در فرودگاه مشهد به بیش از ۵۹۲ هزار مسافر و بیشترین میزان جابه جایی بار بیش از پنج میلیون کیلوگرم رسید.

هر سال هم زمان با دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع)، فرودگاه بین المللی مشهد پذیرای بیش هزاران مسافر و زائر داخلی و خارجی و علاقه مندان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت است و عملیات اعزام حجاج خراسانی به سرزمین وحی از طریق فرودگاه مشهد صورت می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران 

برچسب‌ها