مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: بیش از ۳۱ هزار ملک به دستور مقام قضایی در ادارات ثبت اسناد و املاک این استان تا پایان آذر ماه بازداشت شدند.

ثبت بیش از ۳۱ هزار بازداشت ملک درخراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسن بهادر  با اعلام میزان ۳۱ هزار و ۶۶ بازداشت ملک در ۹ ماه ابتدای سال جاری در خراسان رضوی گفت: این میزان به نسبت املاک بازداشت شده در مدت مشابه سال قبل نیم درصد کاهش را نشان میدهد و در همین مدت از ۲۶ هزار و ۱۲ ملک نیز رفع بازداشت شده است که ۱۵ درصد افزایش داشته است .
وی  با اشاره به آمار موجود افزود:  کاهش میزان بازداشت و افزایش میزان رفع بازداشت املاک در استان نشان دهنده بهبود عملکرد در حوزه قضایی و کاهش دعاوی و اختلافات می باشد که این امر نشات گرفته از همکاری و همراهی خوب مجموعه قضایی استان در راستای آگاهی بخشی عمومی و آموزش های پیشگیرانه به مردم می باشد.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک  استان ادامه داد: در ۹ ماهه ابتدای امسال میزان پاسخ به استعلامات و درخواست اعلام وضعیت املاک نیز با ۱۷۶هزار و ۱۶۳ مورد، کاهش۶.۸۵ درصدی داشته که بی ارتباط با وضعیت اقتصادی و کاهش معاملات ملکی در استان نمی باشد.
بهادر تشریح کرد :پاسخ به استعلامات و اعلام وضعیت به دو صورت مکانیزه با مراجع قضایی و حضوری توسط مالک انجام می گیرد که در این مدت ۱۶۴ هزار و ۳۰۴ استعلام و اعلام وضعیت از املاک ثبت شده و ۱۱ هزار و ۸۵۹ مورد نیز در خصوص املاک جاری انجام گرفته است که به ترتیب ۵.۸ و ۳۰ درصد آنها به صورت حضوری و مابقی به صورت مکانیزه پاسخ داده شده است .
وی تصریح کرد:  میزان مکاتبات مکانیزه املاک جاری با توجه به اهمیت موضوع و رسیدگی در مراجع قضایی و همچنین صرفه جویی در وقت مراجعین به صورت مکانیزه ارسال و دریافت میگردد که تا پایان آذر ماه میزان پاسخ به مکاتبات املاک جاری به صورت مکانیزه ۵ هزار و ۲۸۱ مورد بوده که رشد ۲۶۸ درصدی نسبت به مدت مشابه داشته است و در مجموع بیش از ۲۶ هزار پاسخ استعلام به صورت مکانیزه ظرف مدت دو روز در خصوص املاک جاری و ثبت شده به مراجع قضایی استان داده شده است .
گفتنی است اداره کل ثبت استان خراسان رضوی در ارسال پاسخ استعلامات با ارتقای ۱۴ پله ای از جایگاه سی ام کشور در سال گذشته به جایگاه شانزدهم کشوری دست یافته  و با ۱۱.۵ درصد رشد در این زمینه به عنوان استان برتر در کشور معرفی گردیده است .

برچسب‌ها