رئیس حوزه هنری در نامه‌ای به سردار حاجی‌زاده آمادگی حوزه هنری را برای ثبت، ضبط و تصویرگری فصل درخشان مقاومت ایران اسلامی اعلام کرد.

اعلام آمادگی حوزه هنری برای ثبت فصل درخشان مقاومت ایران

قدس آنلاین: محسن مؤمنی‌شریف رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، با نگارش نامه‌ای به سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مجاهدت‌های وی در آسمان و زمین را، الهام بخش مجاهدت‌های هنرمندان حق‌طلب عالم دانست و آمادگی حوزه هنری انقلاب اسلامی و جمعی کثیری از هنرمندان بزرگ کشور را برای ثبت، ضبط و تصویرگری فصل درخشان مقاومت ایران اسلامی اعلام کرد.

مشروح متن این‌نامه به این‌ترتیب است:

«بسم رب الشهداء و الصدیقین

هم‌رزم سیدالشهدای مقاومت، سردار پرافتخار سپاه اسلام، سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده سرافراز نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلام و احترام

تاریخ حماسی ایران، تنها تاریخ اسطوره‌های دست‌نیافتنی نیست که در زمانه‌ای یا افسانه‌ای کهن، نماد سلحشوری این مرز و بوم بوده‌اند؛ چرا که فصل زرین انقلاب اسلامی سرشار است از دلیری‌های جوانمردان رشید و سرداران شهیدی چون سلیمانی‌ها و تهرانی‌مقدم‌ها.

در بزنگاه تاریخی اخیر و در مقابله با جنایت بزرگ آمریکا در به شهادت رساندن مالک اشتر ولایت و سردار آسمانی مقاومت، سپاهیان تاریخ‌ساز ما، با در هم کوبیدن هیمنه شیطان بزرگ حماسه‌ای آفریدند که بی‌شک تاریخ مقاومت و تاریخ دنیا را به دو برهه قبل و بعد از خود تقسیم می‌کند. این حماسه سترگ، تنها فرازی از خط پرافتخار ایستادگی و سلحشوری ایثارگرانی همچون جناب‌عالی و همکاران گمنام‌تان در نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

همواره شاگردان مکتب امام خمینی کبیر، و پیروان راستین راه عاشورای حسینی، مسیر تاریخ را عوض کرده‌اند و سرنوشت دنیا را بازنوشته‌اند و تاریخ آینده را نیز همانان خواهند نوشت. تاریخی که خط سرخ عاشورا را تا دروازه سبز ظهور، امتداد خواهد داد و شهیدان عزیز ما را همراه با امام موعودمان بازخواهد آورد.

اینجانب به نمایندگی از هنرمندان حوزه هنری که همواره افتخار روایت حماسه‌ها و شکوهمندی‌های ایران عزیز در نبرد با استکبار را داشته‌اند و آن را در آیینه هنر خود به‌خوبی بازنمایی کرده‌اند، آمادگی این نهاد انقلابی و میل و اشتیاق جمعی کثیر از هنرمندان بزرگ کشور را برای ثبت و ضبط و تصویرگری این فصل درخشان از مقاومت ایران اسلامی اعلام می‌کنم.

ضمن گرامیداشت یاد شهیدان عزیز سانحه هوایی اخیر و ابراز همدردی با خانواده محترم آنان، حوادث سال‌ها و ماه‌های اخیر نشان داد تاریخ پرحماسه مقاومت از دلاوری‌های «سپاه پرافتخار قدس» تا دشمن‌شکنی‌های «دفاع موشکی ایران» باید هنرمندانه نگاشته و مستند شود تا در بزنگاه‌های تاریخی آینده، همچون مشعلی، راهنمای آیندگان بوده و هویت و کیان ایران اسلامی را گواه و حافظ باشد.

نوای بیدارگر و قدسی سید شهیدان اهل قلم و خون پاک صدها هنرمند فرزانه در جبهه‌های عشق و شهادت و شرف و عزت، در روزگار تهاجم بیگانگان بر این مرز و بوم گواهی روشن بر این است که هنرمندان باشرف و هوشیار ایرانی در هنگامه نبرد، دوشادوش رزمندگان و حافظان نوامیس ملی و دینی این بوم کهن و ستایشگر ستارگان حقیقی انسانیت و شرافت هستند؛ هنرمندانی که در امتحان‌ها، آرمان‌های این مردم عزیز و امینت آنان را به خوشایند بدخواهان و کینه‌توزان این دیار، نمی‌فروشند و هنر را ابزار کینه‌پراکنی و کیسه‌دوزی نمی‌انگارند. هنرمندان انقلاب اسلامی، هنرشان را با خون مطهر شهیدانی چون سردار سلیمانی صفا می‌دهند و در ادای دین به شما سلحشوران، در سنگر فرهنگ به مجاهده برمی‌خیزند و در گردنه‌های سخت از میدان نمی‌گریزند.

سردار رشید سپاه اسلام، مجاهدت‌های شما در آسمان و زمین، الهام بخش مجاهدت‌های هنرمندان حق‌طلب عالم خواهد بود. دعاگو و چشم انتظار فتوحات پی در پی شما و سپاهیان سرافراز اسلام تا فتح نهایی خواهیم بود.

محسن مومنی‌شریف، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی»

انتهای پیام/

برچسب‌ها