هواشناسی خراسان رضوی پیش‌بینی کرد: آلاینده‌های جوی و غبار محلی در مناطق صنعتی و شهرهای بزرگ از جمله مشهد، افزایش پیدا می‌کند.

آلاینده‌های جوی افزایش پیدا می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با بررسی نقشه‌ها و تصاویر ماهواره هواشناسی، طبق تحلیل مدل‌های هواشناسی طی ۷۲ ساعت آینده ضمن ماندگاری هوای سرد و در ساعاتی افزایش ابرناکی با افزایش سرعت وزش باد در سطح استان، وقوع بارش‌های پراکنده در نواحی شمالی استان نیز دور از انتظار نیست.

همچنین طی این مدت (به‌ویژه در ساعات شب و اوایل وقت) تشکیل مه، کاهش دید و یخ‌بندان در محورها و مسیرهای استان و نیز افزایش آلاینده‌های جوی و غبار محلی در مناطق صنعتی و شهرهای بزرگ (از جمله مشهد) پیش‌بینی می‌شود.

فردا، پنجشنبه، وضعیت جوی مشهد، صاف همراه با غبار محلی در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و کمینه و بیشینه دمای هوا به ترتیب، ۶- و ۳ درجه سانتی‌گراد خواهد بود و  وضعیت کیفیت هوا، ناسالم پیش‌بینی می‌شود و تا روز شنبه ادامه خواهد داشت.

طی ۲۴ ساعت گذشته، زاوه با کمینه دمای ۱۵- درجه سلسیوس سردترین و داورزن با بیشینه دمای ۹ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای شهر مشهد به ترتیب ۸- و ۲+ درجه سلسیوس بوده است.

همچنین بیشترین سرعت وزش باد از ایستگاه‌های هواشناسی تربت‌جام و فریمان با سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها