قائم مقام مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: ساخت ۴ هزار واحد مسکونی در شهر و روستاهای سطح استان آغاز شده است و تا نیمه اول سال آینده به بهره برداری و در اختیار مددجویان کمیته امداد قرار می گیرد.

ساخت ۴ هزار واحد مسکونی جهت مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی

 سلمان دانشور در حاشیه جلسه با معین های اقتصادی ، دهیاران و بخشداران  و  روسای ادارات  خلیل آباد در گفتگو با قدس آنلاین   اظهار کرد : یکی از وظایف ذاتی و اصلی کمیته امداد توانمند سازی خانواده های تحت پوشش است چرا که باید عزت و کرامت آنها حفظ شود.
وی با بیان اینکه یکی از کارهایی که در این راستا می توانیم انجام بدهیم ایجاد اشتغال است، افزود:  نگاه ما در این خصوص توانمندی سازی خانواده ها برای فعالیت در مباحث اقتصادی و ایجاد تولید در رشته های کشاورزی، دامداری و صنایع دستی است.
معاون مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی با اعلام اینکه تا پایان سال  ۱۵ هزار شغل ایجاد می شود، بیان کرد: هر ساله در پایان سال  اقدامات ویژه ای را در خصوص کمک به خانواده های تحت پوشش همراه با جشن بزرگ نیکو کاری  خواهیم داشت که به بیش از ۳۰ هزار خانوار کمک های موردی به نیازمندان خواهد شد.
دانشور اظهار داشت: امسال از  ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار درحوزه اشتغال زایی در زمینه های مختلف برای کار آفرینی و سرمایه گذاری، تاکنون از این مبلغ  بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان پرداخت شده است.
وی طرح جدید کسب و کار و زنجیره کار را یکی از برنامه های جدید این مدیریت نام برد و افزود: با ایجاد زنجیره کار، بهره وری اشتغال  و تولید  افزایش یافته و در زمینه های مختلف شبکه های کار به صورت کارشناسی پیگیری می شود.
معاون مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه بعضی از خانواده ها به صورت غیر شبکه ای محصولات خود را با قیمت ارزان تری به بازار عرضه می کنند، گفت: یکی از مزیت های زنجیره کار کسب درآمد بیشتر برای مددجویان تولید کننده است.
وی از ایجاد ۲۳۰ هزار مراکز نیکوکاری در سطح روستاها و شهرهای استان خبر داد و اظهار کرد: این مراکز با رویکرد توانمند سازی و اشتغال با محوریت مردم بحث های اشتغال و موارد فرهنگی نیازمندان را  پیگیری می کنند.
دانشور با بیان اینکه صندوق های اعتباری مردمی در بعضی از روستاهای سطح استان در مرکز نیکوکاری با محوریت مردم  راه اندازی شده است گفت: در حال حاضر در سطح استان بیش از ۲۰۰ هزار خانوار و بیش از ۳۵۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی هستند که در سر فصل های مختلف از نوزادی تا پایان عمر خدمات داده می شود.

برچسب‌ها