کاروان خدام بارگاه منور رضوی با سفر به شهر قم در منزل تعدادی از شهدای سانحه هوایی حضور یافتند و جان باختن این شهدا را به خانواده‌هایشان تسلیت و تعزیت گفتند.

دلجویی کاروان خدام بارگاه رضوی از خانواده شهدای سانحه هوایی

محمدحسین مروج کاشانی/

کاروان خدام بارگاه منور رضوی با سفر به شهر قم در منزل تعدادی از شهدای سانحه هوایی حضور یافتند و جان باختن این شهدا را به خانواده‌هایشان تسلیت و تعزیت گفتند.

کاروان خدام بارگاه منور امام هشتم(ع) با لباس رسمی خدمت و حمل پرچم متبرک به حرم مطهر رضوی ضمن حضور در منزل خانواده شهید محمدامین بیروتی و شهیدان محمد صالحه و زهرا حسنی سعدی در شهر قم به نیابت از طرف تولیت آستان قدس رضوی با ابراز همدری با بازماندگان این شهیدان، ضایعه جان باختن آنان در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی را تسلیت گفتند.

پدر شهید محمدامین بیروتی در این دیدار ضمن بیان خاطراتی از فرزندش در سفر به مشهد از اقدام تولیت آستان قدس رضوی در اعزام کاروان خدام به همراه پرچم متبرک به بارگاه منور رضوی و ابراز همدردی با خانواده‌ بازماندگان قدردانی و تشکر کرد.

گفتنی است، شهید محمدامین بیروتی دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد در رشته علوم کامپیوتر از دانش صنعتی شریف و دانشجوی مقطع دکترای همین رشته در دانشگاه تورنتو کانادا بوده است.

حضور در منزل شهیدان نخبه قرآنی

کاروان خدام بارگاه مطهر رضوی همچنین با حضور در منزل خانواده شهیدان محمد صالحه و زهرا حسنی ‌سعدی زوج قرآنی و نخبه کشوری یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند.

در این مراسم خانم مجیده ملایی، مادر شهیده زهرا حسنی ‌سعدی که مدیر یکی از مدارس شهر قم است، از اقدام تولیت آستان قدس رضوی در اعزام کاروان خدام و پرچم متبرک به بارگاه منور رضوی که موجب آرامش قلبی این خانواده و تسلی خاطری در این مصیبت بوده است تشکر و قدردانی کرد.

در این مراسم حفاظ و قاریان آستان قدس رضوی با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید فضای جلسه منور و معطر به آیات وحی شد و در ادامه یکی از مداحان حاضر در این کاروان با مرثیه‌سرایی در مصائب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان فضای جلسه را منور و مزین به یاد اهل بیت عصمت و طهارت(ع) کرد. همچنین هدایای متبرکی از سوی آستان قدس رضوی به خانواده این شهدا تقدیم شد.

خاطره عکس ماندگار زوج شهید

در حاشیه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله حسنی‌سعدی، عموی شهیده زهرا حسنی‌ سعدی به بیان خاطره‌ای از عکس این زوج شهید در کنار تصویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت. وی گفت: پدر شهیده زهرا حسنی‌ سعدی به نام مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حسنی ‌سعدی به عنوان فرمانده سپاه مقاومت استان کرمان از دوستان قدیمی و همرزمان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود که در سال ۱۳۸۲ در مأموریت خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده بم به درجه رفیع شهادت نائل شد.

سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از قدیم دختر برادرم یعنی شهیده زهرا حسنی ‌سعدی را می‌شناخت. یک روز در شهریورماه سال ۱۳۹۶ که شهید حاج قاسم سلیمانی برای زیارت قبور مطهر شهدای مدفون در گلزار شهدای کرمان به این گلزار آمده بود، به طور تصادفی خانواده برادرم یعنی مادر شهیده زهرا حسنی‌سعدی و دختر و دامادش را می‌بیند. همسر برادرم موضوع ازدواج دخترش زهرا را با محمد برای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تعریف می‌کند و شهید حاج قاسم سلیمانی از این زوج می‌خواهد تا در کنارش عکس یادگاری بگیرند. بعد که عکس می‌گیرند حاج قاسم سلیمانی می‌گوید که عکس ماندگار خواهد شد و از آن‌ها خداحافظی می‌کند و می‌رود.

حالا دست قضا و قدر اینچنین رقم زده تا پس از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی این زوج قرآنی شهیده زهرا حسنی‌سعدی و همسرش شهید محمد صالحه هم به شهادت رسیده و به حاج قاسم سلیمانی ملحق شوند ...

برچسب‌ها