صبح روز گذشته با حضور کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت خراسان‌رضوی، مأموران ناجا و دیگر مسئولان متولی، محموله عظیمی از پوشاک قاچاق و... در مشهد نابود شد.

۵ کامیون کالای قاچاق امحا شد

عقیل رحمانی/

صبح روز گذشته با حضور کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت خراسان‌رضوی، مأموران ناجا و دیگر مسئولان متولی، محموله عظیمی از پوشاک قاچاق و... در مشهد نابود شد.

مهدی مقدسی، کارشناس مسئول معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی در تشریح عملیات امحای محموله قاچاق به قدس گفت: امحا کردن محموله‌های مکشوفه معمولاً هر ماه یک بار در مشهد صورت می‌گیرد که این اقدم بسته به میزان کشفیات دارد.

کشف محموله‌های قاچاق و دستور امحا

کارشناس مسئول معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: در همین زمینه کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صمت، واحد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، همواره یکی از دغدغه‌هایی که دارند و مستقیماً می‌توانند تولید داخلی و اشتغال‌زایی را هدف سودجویی برخی افراد قرار دهند را طبق قانون تحت‌نظر داشته و تحرکات افرادی که اقدام به قاچاق کالا می‌کنند را هم رصد می‌کنند.

وی ادامه داد: بر همین اساس در چند هفته اخیر گشت‌های مستمر و دقیقی از سوی کارشناسان ما در واحد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان در سطح شهر صورت گرفت که خروجی آن‌ها هم شناسایی تعداد زیادی محموله قاچاق بود. در این میان افرادی شناسایی و با آن‌ها برخورد قاطعانه صورت گرفت که به صورت کاملاً حرفه‌ای و سازمان یافته اقدام به قاچاق البسه و لوازم آرایشی و بهداشتی و... می‌کردند.

از سوی دیگر در سطح خرده‌فروشی‌ها هم موارد متعددی کالای قاچاق شناسایی و مورد برخورد قرار گرفت. طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تیم‌های کاشف باید پس از کشف و توقیف محموله قاچاق آن را تحویل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی دهند و در ادامه پرونده تنظیمی را به نهادهای نظارتی مانند تعزیرات حکومتی و دستگاه قضایی ارسال کنند.

پنج تریلی بار قاچاق معدوم شد

مهدی مقدسی عنوان کرد: در این عملیات هم همین اقدام صورت گرفت و پرونده‌های متعددی در حوزه قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی، البسه و پوشاک، کیف و کفش، مواد آشامیدنی و... تنظیم شد که پس از ارسال به دستگاه‌های مذکور و رسیدگی به آن‌ها در نهایت رأی به معدوم‌سازی محموله‌ها داده شد. از همین رو صبح روز گذشته پس از انجام فرایند موردنیاز و هماهنگی با کارشناسان محیط زیست و همراهی نیروی انتظامی، پنج تریلی کالای قاچاق شامل مواد خوراکی، آشامیدنی، کیف، کفش و...که در این مدت توقیف شده بود به مرکز پسماند شهرداری مشهد منتقل و عملیات امحای آن‌ها پس از طی شدن دیگر مراحل مورد نیاز و تهیه صورتجلسه مربوط صورت گرفت.

وی در پایان گفت: برخورد قاطع برای جلوگیری از فروش و عرضه کالاهای قاچاق در سطح بازار کمک به رونق گرفتن تولیدات داخلی و به حرکت درآمدن چرخ اقتصاد است. از همین رو این اقدام با قدرت هرچه تمام‌تر در دستور کار است و به هیچ‌عنوان اجازه نخواهیم داد سودجویان به منفعت‌طلبی خود برسند.

برچسب‌ها