به دعوت مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی جمعی از زوج‌های جوان کشور حرم نورانی امام رضا(ع) را زیارت کردند.

حضور جمعی از زوج‌های جوان کشور  در حرم نورانی امام رضا(ع)

به گزارش قدس آنلاین، این گروه از زائران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) که از استان‌های آذربایجان شرقی، هرمزگان، همدان و اصفهان در قالب طرح «همسایه» به مشهد مقدس سفر کرده بودند، صبح امروز طی مراسمی باشکوه و معنوی از زیارت این امام همام فیض بردند و با هدایت خادمان حرم مطهر رضوی و قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) در رواق حضرت زهرا(س) مستقر شده و از ویژه برنامه‌های طراحی شده بهره مند شدند.
قرائت آیاتی از قرآن، مداحی، سخنرانی، اهدای بسته‌های فرهنگی همراه با یک جلد کلام‌الله مجید و بهرمندی از خان حضرت از جمله برنامه‌های اجرایی در آیین طرح هم‌سایه بود.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد عابدین زاده؛ کارشناس مسائل خانواده در بین این گروه از زوج‌های جوان به بیان موضوع مهارت‌های زندگی پرداخت و اظهار کرد: حفظ رازهای زندگی، انعطاف پذیری، صبر و گذشت، کمک به همدیگر، جلب اعتماد و ... از جمله راهکارهای تحکیم زندگی مشترک است.
وی با بیان اینکه عمل به دستورات الهی بهترین وسیله برای استواری بنیان خانواده است، افزود: خداوند متعال نسخه زندگی بشر را در قالب قرآن و سیره ائمه معصومین(ع) ارائه کرده است که باید با تدبر در آن روش‌های زندگی را کسب کنیم.
این زائرین، به مدت سه روز در مشهد مقدس اقامت و علاوه بر زیارت حرم مطهر امام هشتم(ع)، در مراسم جشن ازدواجی که در جوار مضجع منور امام مهربانی‌ها برپا می‌شود شرکت می‌کنند.
برگزاری جلسات آموزشی سبک زندگی رضوی از دیگر برنامه‌های آستان قدس رضوی است که در راستای تحکیم بنیان خانواده‌ها اجرا می‌شود.
همچنین زوج‌های شرکت کننده در طرح مذکور به مدت سه سال به صورت رایگان از خدمات آموزشی و مشاوره‌ای حضوری و غیرحضوری آستان قدس رضوی بهره خواهند شد.
یادآوری می‌شود؛ طرح فرهنگی، آموزشی و زیارتی «هم‌سایه» با همکاری مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی، معاونت محرومیت‌زدایی، معاونت تبلیغات اسلامی، انتظامات آستان قدس رضوی و موسسه موقوفه رضوی(زائر شهر) به صورت مرحله‌ای در رواق حضرت زهرا(س) تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها