در حالی که مردم عراق برای تظاهرات میلیونی در جمعه آینده آماده می‌شوند شب گذشته افراد نقاب‌پوش برخی از نقاط شهر نجف و مقر نیروهای مقاومت را به آتش کشیدند.

تظاهرات میلیونی مردم عراق و تکاپوی جریان‌های غربگرا

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، در آستانه آماده‌سازی مردم عراق برای برگزاری تظاهرات میلیونی ضدآمریکاییِ جمعه آینده، جریان‌های غربگرای این کشور از شب گذشته تلاش‌های خود را برای ایجاد ناآرامی و آشوب بیشتر کرده‌اند.

شب گذشته افراد نقاب‌پوش برخی از نقاط شهر نجف و مقر نیروهای مقاومت در این شهر را به آتش کشیدند و درب ادارات دولتی را جوش زدند.

معترضان غربگرا که به "انقلابیون جوکری" معروف شده‌اند و مستقیما از سفارت آمریکا هدایت می‌شوند، برای برگزاری تظاهرات گسترده امروز یکشنبه در بغداد و مناطق جنوبی عراق نیز فراخوان داده‌اند.

پس از ترور شهدای مقاومت و مصوبه پارلمان عراق برای خروج نیروهای آمریکا از این کشور، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر، و همچنین رهبران گروه‌های مقاومت، خواستار برگزاری تظاهرات میلیونی علیه آمریکا شدند.

فراخوان مقتدی صدر برای تظاهرات میلیونی مردم این کشور در مخالفت با حضور ارتش تروریست آمریکا با استقبال نیروهای مقاومت روبرو شد و در بیانیه‌های مختلف خواستار حضور گسترده مردم در خیابان‌های عراق شدند.

پس از اقدام تروریستی اخیر آمریکا در خاک عراق و شهادت سردار سلیمانی، ابو مهدی المهندس، و شماری از فرماندهان مقاومت، به نظر می‌رسد جریان‌های مختلف سیاسی عراق برای بیرون‌کردن نیروهای آمریکایی متحد شده‌اند.

پارلمان عراق نیز پنجم ژانویه در جلسه‌ای ویژه و با رای اکثریت نمایندگان طرح خروج نیروهای بیگانه از این کشور را تصویب کرد.

آمریکا بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ۱۰ تن دیگر از جمله فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق را به شهادت رساند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد به دستور مستقیم او عملیات انجام شد.

آمریکا مدعی است ترور سردار سلیمانی یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از درگیری نظامی و محافظت از نیروها و منافع خود در منطقه بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها