"مدودف" نخست وزیر سابق روسیه استعفای دولت را یک اتفاق کاملاً عادی ارزیابی کرد که در سراسر جهان رخ می‌دهد و هرچند طی چند سال اخیر در روسیه رایج نبوده، ولی در برخی موارد اقدامی ضروری است.

مدودف: استعفای دولت امری عادی است/باید با استعفای دولت کاملاً با آرامش برخورد شود

قدس آنلاین؛ به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "دمیتری مدودف" نخست وزیر سابق روسیه شب گذشته در گفت‌وگو با شبکه اول تلویزیون این کشور، استعفای دولت را یک اتفاق عادی ارزیابی کرده و  خواستار برخورد همراه با آرامش با این مسئله شد.

مدودف گفت: «به طور کلی همواره باید با استعفای دولت کاملاً با آرامش برخورد شود. این اتفاق اصلاً غیر عادی نبوده و در سراسر جهان رخ می دهد  و در کشور ما  هم اتفاق افتاده است. البته شاید در سال‌های اخیر خیلی رایج نبوده باشد، ولی با این وجود این مسئله کاملاً عادی و در برخی موارد ضروری است.»

وی افزود: «علاوه بر این ، در مجموع ، من به صراحت به شما می گویم، زمانی که دولت تشکیل می شود، همیشه رئیس جمهوری و نخست وزیر - هر کسی که می‌خواهد در این دو سمت باشد - نه تنها درباره تعیین کابینه وزراء، بلکه در رابطه با استعفای احتمالی آن، در صورت ضرورت نیز گفت‌وگو می کنند و این امری کاملاً عادی است.»

کابینه وزرای دولت روسیه تحت رهبری "دمیتری مدودف" چهارشنبه گذشته (۱۵ ژانویه/۲۵ دی ماه) استعفاء کرد. نخست وزیر تصمیم خود را با توجه به پیشنهادات"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در پیام خود به مجمع فدرال درباره لزوم برخی اصلاحات در قانون اساسی کشور به مصلحت دانسته و یادآور شد که کابینه وزراء با این اقدام به رئیس جمهور فرصت می دهد تا بتواند تمام تصمیمات لازم برای اصلاح قانون اساسی کشور را اتخاذ کند.

رئیس جمهوری روسیه همان روز حکم استعفای نخست وزیر را امضاء کرد و سپس وی را برای سمت معاون ریاست شورای امنیت روسیه پیشنهاد کرد که یک نهاد مشورتی مهم در عرصه مسائل مربوط به امنیت ملی و دفاعی کشور است که زیر نظر دفتر ریاست جمهوری فعالیت دارد.

"دمیتری مدودف" در تاریخ مدرن روسیه (پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی) از لحاظ مدت زمانی که در رأس کابینه وزراء قرار داشت، رکورددار مطلق بوده و بیش از هفت سال و هشت ماه از تاریخ انتصاب خود بعنوان نخست وزیر روسیه (در ۸ ماه مه سال ۲۰۱۲) در این سمت خدمت کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها