مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: رفع آلودگی هوای مشهد نیازمند عزم و اراده همگانی است و صرفا یک دستگاه در این زمینه متولی نیست.

رفع آلودگی هوای مشهد نیازمند عزم و اراده همگانی است

به گزارش قدس انلاین، تورج همتی ظهر امروز در مراسم روز هوای پاک که با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استان در سالن همایش شهید حاتمی مشهد برگزار شد، ضمن اشاره به شعار هوای پاک در سال جاری با موضوع "اقدام و عمل" و تبیین اولویت نقش دانش آموزان در حفظ سلامت هوا و ضرورت آگاهی معلمان از چالش‌های آینده اظهار داشت: ساده‌سازی و انتقال مفاهیم دانش محیط زیستی به دانش آموزان برای اصلاح شیوه زندگی مورد تأکید است.

 وی افزود: برای آن که خشت اول را درست بنا کنیم و محیط زیستی پویا برای آینده فرزندانمان رقم بزنیم، نیازمند حساس‌سازی، تغییر در رفتار و الگوها در مراکز آموزشی و مدارس در قالب آموزش‌های پایدار و آگاه‌سازی اصولی راهکارهای حفاظت محیط زیست هستیم.  

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به اینکه نگاه صرف اقتصادی به حوزه صنعت، سبب بروز مشکلاتی برای محیط زیست شده است گفت: امروز مردم آگاه،  توسعه کمی صرف را نمی‌پذیرند و مسیر توسعه را استقرار صنایع دوستدار محیط زیست می‌دانند چرا که صنایع آلاینده و سنتی صرفا" هزینه زیست محیطی و اجتماعی دارند.

همتی ادامه داد: هر دو بخش خصوصی و دولتی باید به مسئولیت و تعهدات اجتماعی خود در این زمینه عمل کنند.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در پایان اظهار داشت: رفع آلودگی هوا اراده پایدار همگانی طلب می‌کند و لازم است شهروندان بدانند با هر بار استفاده از خودروهای تک سرنشین و هر سفر غیر ضروری درون شهری، حق مسلم خویش را در داشتن هوای پاک از خود سلب می‌کنند.  

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها