مسئول مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد در مورد آن دسته از مناطق مشهد که دارای بیشترین آلودگی صوتی است توضیحاتی داد.

بیشترین آلودگی صوتی مشهد مربوط به کدام مناطق است؟

به گزارش قدس آنلاین، محمد پذیرا اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل نداشتن مدل‌سازی کیفیت هوا میزان آلودگی هوا به صورت روزانه اعلام می‌شود و کیفیت هوای مشهد برای روز بعد براساس مدل‌های هواشناسی انجام می‌شود که با خرید سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مورد نیاز تا پایان سال ۹۹ قادر به پیش‌بینی کیفیت هوای مشهد در روز بعد و تصمیم‌گیری مناسب خواهیم بود.

رییس اداره محیط زیست سلامت و ایمنی شهرداری مشهد بیان کرد: ۵۰ درصد از ۷۰ درصد مشکلات خودروها در زمینه آلودگی هوا مربوط به نداشتن معاینه فنی خودرو بود با توجه به این موضوع اجرای طرح کاهش انتشار آلاینده‌ها LEZ تاثیر زیادی در کاهش آلودگی هوای شهر مشهد خواهد داشت.

رضا اسماعیلی، مسئول مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد نیز اظهار داشت:از ۳۰۵ روز گذشته در سال جاری شاهد ۳۱ روز هوای پاک، ۲۲۸ روز هوای سالم، ۴۴ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها بوده‌ایم.

وی گفت: در مدت مشابه سال گذشته ۳۳ روز هوای پاک و ۳۸ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس داشته‌ایم که با توجه به کاهش روزهای پاک و افزایش روزهای ناسالم در سال جاری کیفیت هوای امسال مشهد تا کنون نسبت به مشابه سال ۹۷ بدتر بوده است.

مسئول مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد عنوان کرد: ذرات معلق در هوا در ساعات ۹-۸ صبح و ۱۸-۱۷ بعدازظهر در مشهد بیشتر از زمان‌های دیگر شبانه‌روز است، همچنین در ۶ ماهه سال ۹۸ مناطق شرق، جنوب شرق و بولوار خیام بیشترین آلاینده‌ها را داشته‌اند.

اسماعیلی گفت: به ترتیب روزهای شنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه بیشترین آلودگی و یکشنبه کمترین آلودگی را داشته‌اند. در حوزه آلودگی صوتی خیابان‌های مفتح، مصلی و میدان شهدا بیشترین آلودگی صوتی را دارا هستند. در حوزه اشعه UV (ماورابنفش) میزان اشعه در ساعت ۱۵-۱۱ در همه ایستگاه‌ها بالا و در سطح خطرناک است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها