خوزستان_ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: امروزه با عنایت به ماهیت تغییرپذیر سیستم‌های اقتصادی – اجتماعی جهان و همچنین وضعیت موجود اشتغال و بازار کار کشور، توجه به مقوله کارآفرینی به لحاظ اهمیت و نقش مثبت آن در رشد و توسعه جامعه، امری ضروری و بنیادی است.

کارآفرینان عامل تغییر مثبت در نظام اقتصادی و اجتماعی هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ارسلان غمگین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در سیزدهمین آیین تکریم کارآفرینان برتر خوزستان که امروز، ۳۰ دی ماه در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه کارآفرینان همواره به عنوان عامل تغییر مثبت در نظام اقتصادی و اجتماعی نقش‌آفرینی می‌کنند، اظهار کرد: "کارآفرینی" فرآیندی است که از طریق آن فرد کارآفرین ضمن شناسایی فرصت‌ها از طریق نوآوری و پذیرش مخاطره، ارزش جدیدی در حوزه اقتصادی یا اجتماعی به وجود می‌آورد و به دلیل تغییر و تحولی که در شیوه‌های متداول ایجاد می‌کند، نقش مهمی در رشد و توسعه کشورها دارد.

وی افزود: کارآفرینان همواره به عنوان عامل تغییر مثبت در نظام اقتصادی و اجتماعی نقش‌آفرینی می‌کنند و امروزه با عنایت به ماهیت تغییرپذیر سیستم‌های اقتصادی – اجتماعی جهان و همچنین وضعیت موجود اشتغال و بازار کار کشور، توجه به مقوله کارآفرینی به لحاظ اهمیت و نقش مثبت آن در رشد و توسعه جامعه، امری ضروری و بنیادی است.

غمگین تصریح کرد: در همین ارتباط یکی از برنامه‌های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به رسالت و وظایف خود، انجام فعالیت‌های بنیادی در خصوص توسعه و ترویج کارآفرینی است. به این منظور اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با توجه به وظیفه ذاتی و قانونی خود هر ساله با هدف شناسایی کارآفرینان در سراسر استان و انتخاب برترین کارآفرینان با هدف معرفی به آحاد جامعه خصوصا جوانان، اقدام به برگزاری آیین تکریم از کارآفرینان برتر استان خوزستان می‌کند.

وی با بیان اینکه برگزاری این مراسم می‌تواند زمینه‌های حضور کارآفرینان در جامعه و افزایش سرعت توسعه فرهنگ کارآفرینی را فراهم کند، عنوان کرد: این آیین محلی برای گردهم آوردن کارآفرینان به منظور تقویت کانون‌های کارآفرینی و ارائه تجارب موفق کارآفرینان به جامعه به عنوان الگوی راه نسل جوان و کسب و کارهای نوپا است.

غمگین ادامه داد: این آیین هر سال با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی، تاکید بر خلاقیت و نوآوری در کسب و کار، شناسایی کارآفرینان و انتخاب برترین آن‌ها و معرفی به عنوان الگو به آحاد جامعه به ویژه جوانان، ایجاد فضای تعامل و همکاری میان فعالان عرصه‌های مختلف اقتصادی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات، ایجاد نشاط و رقابت در فضاهای کسب و کار، هم‌افزایی و مشارکت کارآفرینان در توسعه اقتصادی کشور و ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی و تقویت نقش کارآفرینان در نظام تصمیم سازی کشور برگزار می‏‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان گفت: ثبت نام سیزدهمین آیین انتخاب و تجلیل از کارآفرینان برتر استان از ٨ خردادماه سال جاری آغاز و تا پایان تیرماه ادامه داشت و در طول این فرآیند تعداد ۶٢ نفر از کارآفرینان استان برای حضور در این آیین در بخش‌های خدمات، کشاورزی و صنعت در سامانه ثبت نام کردند.

وی با اشاره به برگزاری آیین ملی تجلیل از کارآفرینان افزود: در دوازدهمین آیین تجلیل از کارآفرینان ملی که سال گذشته در تهران برگزار شد، یک کارآفرین از مجموع ٩ کارآفرین خوزستانی که به مرحله ملی راه یافته بودند، به عنوان کارآفرین ملی برگزیده 

برچسب‌ها