مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری شهرداری مشهد گفت: خدماتی مانند هوشمندسازی که به واسطه آن تسهیلات بیشتر و بهتری به شهروندان ارائه شود، برای شهر مشهد ضروری بوده و رضایتمندی شهروندان را در پی خواهد داشت.

هوشمندسازی شهری موجب افزایش رضایت شهروندان می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، وحید مبین‌مقدم ضمن اشاره به خدمات ارائه شده در قطار شهری، اظهار کرد: در بحث هوشمندسازی، عمده فعالیت و تمرکز مجموعه بهره‌برداری قطار شهری، در حوزه زیرساخت‌ها و بستر الکترونیک است. با فراهم کردن بستر الکترونیکی مناسب، می‌توان خدمات هوشمند مناسب نیز عرضه کرد. وی تاکید کرد: ارائه خدمات اطلاع‌رسانی بر بسترهای الکترونیکی از جمله خدماتی است که شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد روی آن تمرکز دارد.

مبین مقدم جابه جایی مسافر را اصلی‌ترین سرویس در مجموعه قطار شهری برشمرد و گفت: با به کارگیری سیستم‌های نوین، مسافران می‌توانند اطلاعاتی از جمله مسیرها، اسامی ایستگاه‌ها، زمان رسیدن قطارها، زمان رسیدن به مقصد، فاصله‌ای که طی می‌شود و ... را به راحتی به دست آورند.

وی ادامه داد: همچنین در زمینه پرداخت کرایه و شارژ من‌کارت‌ها، روش‌های پرداخت متنوعی ایجاد شده است. این روش‌ها باید به همان تنوع و شکلی که در شهرهای پیشرفته وجود دارد، اجرا شود تا به نتیجه مطلوب دست یابیم. به عنوان مثال در بحث پرداخت کرایه‌ها، بعد از ایجاد سیستم «من‌کارت»، پرداخت از طریق بلیت‌های تک نفره دارای qr بلیت‌های دو بعدی کاغذی را پیاده کرده ایم که رضایت‌مندی بسیاری را برای مردم فراهم کرده است. این طرح حدود ۲ سال است که به اجرا درآمده و امروز نیز باید به فکر اجرای طرح‌ها و شیوه‌های دیگری باشیم تا خدمات هوشمند شهری، گستردگی و شمول بیشتری پیدا کنند.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه شهر هوشمند، برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها را فرصتی برای ارائه و معرفی جدیدترین سیستم‌های هوشمند عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه افراد متخصص و عرضه‌کننده‌های خدمات هوشمند، در یک مکان متمرکز هستند و مخاطبان و مراجعه‌کنندگان به همه این محصولات دسترسی داشته و حق انتخاب و مقایسه دارند. این امکان برای هر دو گروه عرضه‌کننده و متقاضی، مفید است.

مبین‌مقدم تصریح کرد: بعضی از مراجعه‌کنندگان در این نمایشگاه با سیستم‌های جدید آشنا می‌شوند و عده‌ای هم می‌توانند ایده‌های جدید برای نوآوری بگیرند که بسیار کارساز است.

وی همچنین در خصوص فعالیت استارت‌آپ‌ها در مشهد گفت: پیدایش گروه‌های استارت‌آپی یک پدیده نوین به شمار می‌رود که از چند سال قبل در مشهد رونق پیدا کرده و تاثیرات مثبتی نیز بر روند تولید و نوآوری داشته است. فراگیر شدن این نوع فعالیت، موجب بهره‌برداری بهتر از استعدادهای جوان و کشف خلاقیت‌ می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها