رشت - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت : یک هزار و ۲۰۰ شغل مستقیم و غیر مستقیم با افتتاح ۹۰ پروژه گردشگری در دهه فجر در استان ایجاد می شود.

ایجاد یک هزار و ۲۰۰ شغل در پروژه های گردشگری گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی گیلان ، شهرود امیرانتخابی ،افزود: این پروژه ها شامل ۴۲ واحد اقامتگاه بوم ‌گردی، ۱۱ هتل و هتل‌آپارتمان، سه سفره‌خانه، دو مهمان‌پذیر، ۱۶ واحد پذیرایی بین‌راهی، یک مجتمع گردشگری، هفت پروژه عمرانی و هشت طرح صنایع‌دستی و خدماتی است.

وی، حجم سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها را ۲هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: با افتتاح این پروژه‌ها برای حدود ۶۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و یک هزار و ۲۰۰ نفر غیر مستقیم ایجاد اشتغال می‌شود.

امیرانتخابی یادآور شد: برای اقامتگاه های بومگردی استان که دهه فجر امسال افتتاح می شود، ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی، گیلان را جزو استان‌های پیشتاز و خلاق در حوزه بوم‌ گردی دانست و افزود : این میزان سرمایه گذاری در ۴۲ واحد بومگردی انجام شده است.

به گفته وی، این واحدهای آماده بهره برداری در شهرهای رشت، سیاهکل، رضوانشهر، رودبار، رودسر، شفت، صومعه سرا، لاهیجان، فومن، ماسال، تالش و آستانه اشرفیه قرار دارد.

در حال حاضر ۱۰۵ هتل، ۳۳ هتل‌آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمان‌پذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۲۰ مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۳۸ اقامتگاه بوم‌گردی، یک اسکله مسافربری و دریایی، ۲۸ اسکله گردشگری دریایی در گیلان فعال است.

برچسب‌ها