عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اروپایی ها اقدام عملی در راستای حفظ برجام و کمک به اقتصاد ایران از خود نشان ندادند و طبیعی است که ایران هم بر وفق مفاد برجام، تعهدات خود را کاهش دهد.

گام ششم ایران جدی‌تر خواهد بود

قدس آنلاین: علی نجفی‌خوشرودی  در خصوص بیانیه مشترک 3 کشور اروپایی در رابطه با اقدام ایران در برجام با بیان اینکه در قضیه برجام این ایران است که باید طلبکار باشد، افزود: آمریکایی ها در اقدام خلاف توافق از برجام خارج شده و فضای انتفاع اقتصادی ایران از برجام را نزد کشورهای دنیا  به هم زدند.

وی ادامه داد: اروپایی ها اقدام  عملی در راستای حفظ برجام و کمک به اقتصاد ایران از خود نشان ندادند و طبیعی است که ایران هم بر وفق مفاد برجام، تعهدات خود را کاهش دهد.

اقدام ایران دقیقا ناظر بر مفاد برجام است

نجفی خوشرودی تصریح کرد: اقدام ایران دقیقا ناظر بر مفاد برجام است که در صورت عدم اجرای درست مفاد از سوی طرفین مقابل، مرحله به مرحله تعهدات خود را کاهش دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: بیانیه مشترک 3 کشور اروپایی و تهدید آنها، قبل از اینکه متوجه ایران باشد، متوجه خودشان است و این اروپایی ها هستند که بایستی پاسخگو باشند که در برای حفظ برجام چه کارها کرده اند!.

وی با بیان اینکه موضوعی به اسم برجام دیگر وجود ندارد، عنوان کرد: ایران حق اضافه ای به جز موارد برجام طلب نمی کند و مستند به مقررات بین المللی و برجام حقوق خود را دنبال و پیگیری می کند.

گام ششم؛خروج کامل ایران از برجام

نجفی خوشرودی در پاسخ به اینکه آیا گام بعدی ایران خروج کامل از برجام می تواند باشد یا نه؟ گفت: گزینه های مختلفی پیش روی ایران است، ایران بارها بر این موضوع تاکید داشته که اگر اقدام موثری از سوی طرفین مشاهده نشود تصمیمات جدی تری خواهد گرفت البته شخصا امیدوارم که برجام به این مرحله نرسد./

منبع: خانه ملت

پایان پیام

برچسب‌ها