همدان- استاندار همدان گفت: اعتبار مورد نیاز برای تامین منابع آب آشامیدنی پایدار پیش‌بینی شود.

 منبع آب پایدار برای همدان پیش‌بینی شود

به گزارش قدس آنلاین سیدسعید شاهرخی استاندارهمدان ظهر سه شنبه درافتتاح پروژه‌های توسعه‌ای شرکت‌های توزیع برق کشور که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر نیرو در همدان بیان کرد: مردم این استان خواهان منبع مطمئن آب و تعیین تکلیف منبع آب آشامیدنی هستند.

شاهرخی  با بیان اینکه رقم پیش بینی شده برای طرح انتقال آب به همدان نمی تواند آب آشامیدنی را در کوتاه مدت به همدان برساند، گفت: انتظار می رود علاوه بر پیش بینی اعتبار مناسب، برنامه زمانبندی برای اجرای این طرح پیش بینی شود.

وی افزود: انتقال پساب شهر همدان به نیروگاه شهید مفتح فامنین با اجرای لوله گذاری به طول ۴۴ کیلومتر، موجب نجات دشت کبودراهنگ شد و تخصیص سه میلیون متر مکعب آب به منطقه ویژه جهان آباد فامنین مشکل آب دو پتروشیمی را حل کرد.

استاندارهمدان  در پایان با اشاره به وضعیت سدهای استان نیز گفت: در حال حاضر سد گرین نهاوند در حال اجراست، سد خرم رود تویسرکان به بخش خصوصی واگذار شده و سد نعمت آباد به زودی افتتاح می شود.

افتتاح ۱۶۰ میلیارد تومان پروژه برقی در همدان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد: ۱۶۰ میلیارد تومان پروژه برقی در همدان با حضور وزیر نیرو افتتاح می شود.

محمدمهدی شهیدی نیزدر آیین افتتاح پروژه های توسعه ای شرکت های توزیع برق کشور که با حضور وزیر نیرو در همدان انجام شد، با بیان اینکه همدان رتبه اول احداث نیروگاه خورشیدی را در کشور داراست، گفت: دو نیروگاه با هزینه کرد ۱۲۰ میلیارد تومان در استان افتتاح شد که با بهره برداری از نیروگاه خورشیدی کبودرآهنگ، ششمین نیروگاه خورشیدی استان همدان وارد مدار می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از ۳۵ مگاوات موافقت نامه تبادل شده و ۱۳۰ مگاوات پروانه ساخت صادر شده خبر داد و گفت: تا پایان سال ۹۷ در استان همدان ۷۳۸ هزار مشترک وجود داشت که از طریق ۱۸ هزار کیلومتر خط انتقال و ۱۶ هزار و ۵۰۰ مگاوات ترانسفورماتور تأمین برق می شدند.

شهیدی با اشاره به وجود ۶۹۰۰ حلقه چاه کشاورزی در استان همدان گفت: بیشترین میزان مصرف حدود ۳۳ درصد برق استان در بخش کشاورزی است و ۱۴ درصد از ظرفیت انرژی استان در بخش صنعت استان مصرف می شود که در سال گذشته تلفات انرژی ۱۰.۷ درصد بوده و کمتر از میانگین کشوری است و در ۹ ماهه امسال تلفات انرژی استان ۱۰.۳ درصد بوده که باید تا پایان سال به ۱۰ درصد برسد.

برچسب‌ها