جولان سگ های ولگرد در شهرستان مه ولات یکی از مهم ترین چالش هایی است که مردم این شهرستان با آن روبه رو بوده و خواهان رفع این معضل از سوی مسئولان هستند.

حل مشکل سگ های ولگرد مه ولات در گروی جلسه مسئولان این شهر

به گزارش قدس آنلاین، وجود سگ‌های ولگرد در شهرستان مه ولات که بزرگ‌ترین شهرستان باغی خراسان رضوی است یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی ست که مردم با آن روبه رو هستند، لذا مردم خواهان رفع شدن این مشکل از سوی مسئولین مربوطه هستند.

شهرستان مه ولات با بیش از ۲۰ هکتار باغات پسته یکی از بزرگ‌ترین شهرستان باغی استان محسوب می‌شود. کشاورزان این منطقه در راستای حفاظت از باغات خود از سگ استفاده می‌کند که پس از پایان برداشت محصول هجوم سگ‌های ولگرد به سطح شهرستان به یکی از معضلات جدی مردم شهرستان مه ولات تبدیل شده و از مسئولین مربوطه تقاضای پیگیری این امر را دارند.

حضور سگ‌های ولگرد در مه ولات آلودگی فضای سبز را به دنبال دارد

محسن شریفی، یکی از اهالی مه ولات با اشاره به اینکه حضور سگ‌های ولگرد در این شهرستان باعث دردسر برای همشهریان شده است، افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات حضور سگ‌های ولگرد، ایجاد آلودگی فضای سبز و در نتیجه آلودگی‌های محیطی است.

وی در ادامه با بیان اینکه گویا در خصوص جمع آوری سگ‌های ولگرد در شهرستان مسئولین عملکرد موفقی نداشته‌اند، ابراز کرد: پخش کردن زباله توسط سگ‌های ولگرد از دیگری مواردی است که به آن توجه نمی‌شود و این کوتاهی و سهل انگاری می‌تواند مقدمه‌ای برای مشکلات بزرگ‌تر باشد.

حضور سگ‌های ولگرد در مه ولات امنیت ما را سلب کرده است!

علی کریمی، یکی دیگر از اهالی مه ولات ضمن گلایه جدی از حضور سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان، اظهار کرد: از مسئولین محترم تقاضا می‌کنیم فقط یک شب چند ساعتی را در پارک باغ گل در شهر فیض آباد که مرکز شهرستان مه ولات است، حضور داشته باشند آنگاه مشاهده خواهند کرد که حداقل ۵۰ سگ ولگرد داخل پارک بوده و علاوه بر سر و صدا و ایجاد مزاحمت برای شهروندان، باعث شده تا مردم جرأت نکنند در کنار خانواده ساعاتی را در محوطه پارک وقت بگذرانند لذا از مسئولین محترم درخواست می‌شود این موضوع را به طور جدی پیگیری کنند.

همچنین مهدی مرادی، یکی دیگر از اهالی شهرستان مه ولات با اشاره به اینکه حضور سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان مشکلاتی برای همشهریان عزیز به دنبال دارد، اما قابل حل است، افزود: اینجانب آمادگی دارم که در صورت حمایت از جانب مسئولین شهرستان از جمله شهرداری فیض آباد، مرکز نگهداری سگ‌های ولگرد را در شهرستان تأسیس کرده و تمامی سگ‌های ولگرد را جمع آوری کنم.

حل مشکل در گروی جلسه مسئولان

غلامرضا عزار، رئیس شورای اسلامی شهر فیض آباد در خصوص معضل سگ‌های ولگرد در شهر فیض آباد که مرکز شهرستان مه ولات است، اظهار کرد: موضوع به مسئول مربوطه در شهرداری منعکس شد و مقرر شد در اولین فرصت جلسه‌ای با حضور مسئولین مربوطه شهرستان از جمله فرماندار و رئیس دادگستری و سایر مسئولین جهت ارائه راه حل های قانونی گذاشته شود.

منبع: مهر 

برچسب‌ها