رییس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در مرز با افغانستان و محدوده اسلام قلعه در خاک این کشور به دلیل فقدان امکانات برف روبی تردد کامیونها به سختی در جریان است.

تردد کامیونها در مرز دوغارون به سختی در جریان است

حمید محمدی فاز افزود: با توجه به انبوه ناوگان ترانزیتی در مرز دوغارون از امروز مقرر شد ساعات کار مجموعه مرز یاد شده از هفت صبح تا هشت شب افزایش یابد تا ترددها آسان و مرز زودتر از کامیونها تخلیه شود.

وی ادامه داد: به شرکتهای حمل و نقل نیز اعلام شد با توجه به معطلی پیش آمده جهت اعزام ناوگان از مبدا به مرز برنامه ریزی لازم را انجام دهند اما مطلبی برای بازگشت ناوگان ترانزیتی به محل مبدا بارگیری اعلام نشده است.

رییس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ضمن رد بسته بودن مرز دوغارون - اسلام قلعه طی دو هفته گذشته تصریح کرد: به دلیل بارش کم سابقه برف در منطقه طی هفته گذشته و یخ‌زدگی مرز در قسمت اسلام قلعه در داخل خاک افغانستان با وجود باز بودن مرز اما امکان تردد وجود نداشت.

محمدی افزود: مشکل اصلی این روزهای این مرز وجود گل و لای و یخ‌زدگی پارکینگ کامیونها در اسلام قلعه افغانستان است و در حال حاضر مرز دوغارون فعال است و از صبح امروز تا کنون ۷۰ کامیون از مرز تردد کرده اند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تردد در پایانه های مرزی سرخس و لطف آباد در مرز ترکمنستان به دلیل فراهم بودن زیر ساختهای لازم برای برف روبی بدون مشکل در حال انجام است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها