۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱
کد خبر: 689308

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح از امضای تفاهمنامه نیروهای مسلح و وزارت علوم خبر داد و گفت: امکان ادامه تحصیل سربازان در طول خدمت فراهم شده است.

ممنوعیت ادامه تحصیل سربازان برداشته شد

به گزارش قدس آنلاین، سردار سیدمهدی فرحی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به امضای تفاهم‌نامه سه جانبه بین قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کشور با دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه فنی حرفه‌ای اظهار داشت: وزیر علوم و سردار باقری هم این تفاهمنامه را تنفیض کردند.

وی با بیان اینکه برای عملیاتی شدن این تفاهمنامه جلسات زیادی برگزار شد گفت: بهمن‌ماه امسال خبر خوشی برای سربازان داریم و از این تفاهمنامه بهمن ماه امسال رونمایی می‌شود.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کشور با اشاره به اینکه ممنوعیت ادامه تحصیل برای سربازان در دوران مقدس سربازی برداشته شده گفت: سربازان ما می‌توانند در دوران دو ساله سربازی در دانشگاه علمی کاربردی و یا فنی حرفه‌ای به صورت پودمان مهارت کسب کنند.

وی با اشاره به جزئیات این تفاهمنامه گفت: در حال حاضر امکان مهارت‌آموزی در 11 رشته قطعی شده و با پای کار آمدن دانشگاه فنی و حرفه‌ای این رشته‌ها افزایش پیدا می‌کند.

فرحی با بیان اینکه این طرح به صورت پایلوت در 8 استان اجرا می‌شود و در آینده همه استان‌ها را دربر می‌گیرد گفت: سربازان می‌توانند در اوقات فراغت ادامه تحصیل داده و مهارت پودمانی را کسب کنند.

برچسب‌ها