رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد گفت: کامیونهای حمل میوه و صیفی جات در جاده های یخ زده هر چند با سرعت کمتر اما بدون توقف اقلام مورد نیاز را به مقصد مشهد حمل می کنند.

حمل میوه و صیفی جات مشهدی ها در جاده های یخ زده/ ماجرای پیاز تکرار نخواهد شد

حیدر ساکن برجی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص تامین میوه و صیفی جات از دیگر شهرها و استانها به مشهد با توجه به یخ زدگی جاده ها عنوان کرد: در روزهای ابتدایی یخبندان کمی مشکلات حمل محصولات کشاورزی بیشتر و سرعت پایین آمده بود. دلیل آن هم عدم آمادگی و سازگاری رانندگان و ناوگان جاده ای با فصل زمستان بود.

وی ادامه داد: اکنون این سازگاری انجام شده و تمهیدات لازم  را برای انتقال بدون مشکل این محصولات کشاورزی اندیشیده ایم. کامیونهای حمل میوه و صیفی جات در جاده های یخ زده هر چند با سرعت کمتر اما بدون توقف اقلام مورد نیاز را به مقصد مشهد حمل می کنند.

وی بیان داشت: برخی از اقلام کشاورزی در داخل استان تولید می شود و یا در سردخانه ها ذخیره شده اند. به همین دلیل یخ زدگی جاده ها مشکلی برای تامین آنها بوجود نخواهد آورد.

وی تاکید کرد: اقلامی مانند سیب درختی و انار به وفور در خراسان رضوی تولید می شود و برای حمل آنها مشکلی وجود ندارد. همچینن برخی از صیفی جات مانند خیار در داخل گلخانه های نزدیک مشهد تولید می شود و نیاز را برطرف می کند.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد متذکر شد: برخی دیگر از محصولات از استانهای دیگر به ویژه استانهای مرکزی و جنوبی کشور تامین می شود. احتمال دارد برای حمل آنها به خراسان رضوی و مشهد با مشکل روبرو شویم.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنم هر چه به سمت فروردین نزدیک شویم رمق سرمای زمستان کاسته شده و دمای هوا افزایش یابد. به ویژه اینکه بیشتر محصولاتی که به مشهد حمل می شوند از سمت جنوب کشور است و شرایط آب و هوایی در این مناطق معمولا مشکلی بوجود نمی آورد.

وی با اشاره به افزایش ناگهانی قیمت پیاز که مدتی پیش اتفاق افتاد، اظهار کرد: موضوعی که باعث افزایش بی رویه قیمت پیاز شده بود دیگر برای هیچ محصولی اتفاق نخواهد افتاد. موضوع گرانی پیاز به علت عدم پیش بینی کشاورزان استانهای دیگر با سرمای زودرس بود و حجم زیادی از این محصول یا به موقع  از مزارع برداشت نشد و یا از بین رفت. اما اکنون اقدامات مناسبی برای تمامی محصولات انجام شده تا با مشکل مواجه نشویم.

ساکن برجی ابراز داشت: متاسفانه سیل اخیر در سیستان و بلوچستان، به مزارع هندوانه صدمات زیادی وارد کرده است و به احتمال زیاد قیمت این محصول در فصل برداشت و توزیع افزایش خواهد داشت. در این مناطق به مزارع پیاز نیز آسیب وارد شده است اما این آسیب دیدگی به شدت مزارع هندوانه نیست.

وی اذعان داشت: خوشبختانه امسال مرکبات شمال با یخ زدگی مواجه نشده است. محصول پرتقال و نارنگی به وفور وجود دارد و حتی در برخی از مناطق شمال هنوز بر درختان این میوه ها یافت می شوند. حجم ورود این میوه ها در میدان بار مشهد نیز زیاد بوده است. به همین دلیل پیش بینی می شود که در روزهای باقی مانده تا عید نوروز و حتی بعد از آن مشکلی بابت تامین مرکبات شمال نداشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها