مدیرکل استاندارد خراسان رضوی به ۲۳ هزار و ۱۳۱ مورد بازرسی اصناف و بررسی عملکرد ترازوهای در اختیار آنها در سطح این استان اشاره و بیان کرد: نتیجه این بررسیها نشان داد ۹۵ درصد ترازوهای مغازه‌داران در خراسان رضوی میزان بوده و عملکردشان دقیق و صحیح است.

ترازوی مغازه‌داران خراسان رضوی میزان است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا جمیع افزود: وارسی فنی ابزارهای توزین این تعداد واحد صنفی در سطح خراسان رضوی ظرف ۱۰ ماه گذشته تاکنون صورت گرفته و هنوز ادامه دارد.

وی ادامه داد: همزمان با این اقدام ۸۰۵ مورد بازرسی نیز از باسکولهای فعال خودروهای سنگین در سطح خراسان رضوی صورت گرفت.

 مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: نتیجه بررسی فنی این تعداد باسکول نشادن داد عملکرد ۸۵ درصد این ابزار توزین در سطح استان مطابق موازین و معیارهای استاندارد است.

وی افزود: بر همین اساس آن دسته از باسکولهای سنگین که عملکردشان غیراستاندارد تشخیص داده شده نیز مهر و موم شدند تا اصلاح گردیده و پس از دریافت تاییدیه‌های لازم فعال شوند.

جمیع به دیگر اقدامات نظارتی اداره‌کل استاندارد خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: ظرف همین مدت ۳۰۵ مورد پروانه استاندارد اجباری در این استان صادر شد.

وی گفت: به این ترتیب خراسان رضوی پس از تهران بالاترین میزان صدور پروانه استاندارد اجباری را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها