خوزستان- امام جمعه موقت اهواز با تاکیر بر اینکه فرهنگ مطالعه باید از دوران مدرسه ترویج داده شود، گفت: خلأ موجود در زمینه مطالعه با فرهنگ سازی کتابخوانی پر میشود و یکی از راه های آن برگزاری نمایشگاه های کتاب است.

لزوم ترویج فرهنگ مطالعه در مدارس

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ «آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده» امام جمعه موقت اهواز   در حاشیه باز دید از چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با استناد از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ارتقای کیفیت مطالعه اظهارکرد: فرهنگ مطالعه باید از دوران مدرسه ترویج داده شود و با توجه به اینکه دانش آموزان امروز نسبت به گذشته علاقه کمتری به مطالعه و کتابخوانی دارند، نیازمند توجه جدی در این زمینه هستیم.

آیت الله حسن زاده تاکید کرد: خلأ موجود در زمینه مطالعه را باید با فرهنگ سازی کتابخوانی پر کرد و یکی از راه های آن برگزاری نمایشگاه های کتاب است.

وی از استقبال خوب نمایشگاه خبر دادو عنوان کرد: توسعه و افزایش بخش های مختلف نمایشگاه و همچنین تنوع کتاب ها، ویژگی متمایز نمایشگاه کتاب خوزستان است.

امام جمعه موقت اهواز افزود: هرچه سرانه مطالعه و فرهنگ کتابخوانی افزایش یابد، به ارتقا و تعالی جامعه ما به همان اندازه کمک می کند، فرهنگ عمومی جامعه و نهادهای آموزشی می توانند بر ترویج و افزایش سرانه مطالعه موثر باشند.

رقابت فضای مجازی با رسانه های مکتوب

علی حسین حسین زاده معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه فضای مجازی و الکترونیک در چند دهه اخیر گسترش پیدا کرده و یک رقیب برای حوزه مکتوب رسانه اظهار کرد: این موضوع  مختص ایران نیست و در کل دنیا با تغییر روزانه و رو به رشد است، بنابراین حوزه فرهنگ مکتوب نباید از رقابت فضای مجازی عقب بماند.

وی گفت: با توجه به شرایط رکود اقتصادی، حوزه فرهنگ بسیار آسیب پذیر و شرایط سختی بر آن حاکم است و مسئولیت متولیان امر را در جهت حمایت و برطرف کردن این چالش ها سنگین تر می‌ کند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به پایین بودن میزان مطالعه در کشور پایین اضافه کرد: این امر به چالشی تبدیل شده که نمی ‌تواند حمایت لازم را برای افراد در سطح فرهنگی ایجاد کند هرچند ما بهترین و آموزش دیده ترین افراد را در منطقه داریم.

حسین زاده بر لزوم شناسایی  آسیب های حوزه فرهنگ مکتوب و رفع این آسیب ها تاکید و تصریح کرد: خوزستان با وجود همه مشکلات در فروش کتاب های نمایشگاهی رتبه های برتر را در سطح کشور داشته اشت.

وی یاد آور شد: در خصوص کاهش میزان کتابخوانی، برپایی نمایشگاه کتاب یکی از راه هایی است که می‌ تواند در ترویج فرهنگ کتاب خوانی کمک بسیاری کند.

برچسب‌ها