خراسان شمالی-استاندار خراسان شمالی در نشست با مقامات ۳ کشور قزاقستان، پاکستان و ترکیه تنها راه رسیدن کشور به مسیر توسعه را ارتباط با سایر کشورهای جهان دانست و گفت: این ارتباط فقط شامل کشورهای همسایه و منطقه نمی شود بلکه باید با کشورهای جهان ارتباط برقرار کرد.

آمادگی خراسان شمالی برای پذیرش ارتباطات تجاری با سایر کشورها

به گزارش قدس آنلاین روابط عمومی و اموربین الملل استانداری خراسان شمالی دکتر محمد علی شجاعی اظهار داشت: اگر کسی به ارتباط با سایر کشورها فکر نکند نگاهش توسعه نخواهد بود.

وی از آمادگی خراسان شمالی برای پذیرش ارتباطات تجاری با سایر کشورها خبر داد و افزود: در گام نخست تا ۶ سفیر کشورهای مختلف در تهران نشست هایی را برگزار کردیم و بدون شک به چنین مسیری اعتقاد داریم و آن را رها نمی کنیم.

شجاعی تصریح کرد: سند توسعه استان در تمام بخش های مختلف تدوین شده که مهم ترین آنها سند توسعه تجارت خارجی است که بر مبنای آن ارتباطات خود را گسترش می دهیم و البته مسیر ما هماهنگ شده با وزارت امورخارجه است.

وی افزود: همچنین خراسان شمالی این آمادگی را دارد تا محیطی برای کار اداری به صورت رایگان در اختیار این کشورها و سایر کشورهای دیگر قرار دهد ضمت اینکه خواستار راه اندازی دفتری در استانبول برای بازرگانان به صورت مستقل و نمایندگی آن در خراسان شمالی هستیم.

استاندار خراسان شمالی خطاب به سرکنسول پاکستان در مشهد گفت: همه نوع آمادگی را داریم که اگر این کشور مقصد پرواز زائران خود را فرودگاه بجنورد انتخاب کند هزینه های اسکان و انتقال و ۵۰ درصد غذا رایگان خواهد بود در غیر این صورت آمادگی برگزاری تور ۳ روزه رایگان راهم خواهیم داشت.

شجاعی تصریح کرد:اگر حضور ۵۰ هزار زائر پاکستانی در این استان تضمین شود می توانیم اردوهای تیم ملی این کشور در استان به صورت رایگان برگزار کنیم.

وی بیان کرد: در حوزه های صنعت، معدن، اقتصادی ، درمان ، پزشکی و فرهنگی آمادگی کامل برای همکاری را داریم ضمن آنکه تمامی این موارد ذکر شده فوق را برای کشورهای قزاقستان و ترکیه هم اجرایی خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: ۵ هزار نیروی متخصص در نظام مهندسی ساختمان، ۳۷۰۰ نیروی متخصص در حوزه نظام مهندسی کشاورزی و ۶۰۰ نیروی متخصص در حوزه دامپزشکی داریم که جهت اعزام نیرو اعلام آمادگی می کنیم.

در ادامه این نشست عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران که به عنوان رئیس فدارسیون بین المللی ورزشهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی این روزها در بجنورد حضور دارد نیز گفت: خراسان شمالی قابلیت های ذاتی همچون آب و هوا، کشاورزی و سوابق تولیدی خوب و از سوی دیگر با کشورهای خوبی نیز مجاورت دارد که باید بر روی این دو قابلیت بیشتر متمرکز شود.

محسن مهر علیزاده افزود:با وجود دیدگاه ملی و بین المللی دکتر شجاعی استاندار خراسان شمالی می توان از این قابلیت ها حداکثر استفاده را برد زیرا دکتر شجاعی ثابت کردند مرد عمل و ابتکار و کاردان هستند و این موضوع جای تقدیر دارد.
 

برچسب‌ها