مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی از شهروندان خواست تا با مصرف بهینه و صحیح گاز طبیعی، موجب پایداری این نعمت الهی برای بخش‌های مختلف مصرفی استان شوند.

درخواست شرکت گاز خراسان رضوی از شهروندان

به گزارش قدس آنلاین، سیدحمید فانی با اعلام این مطلب اظهار کرد: در ۱۰ روز گذشته سه عامل شدت، وسعت و مدت که موثر در افزایش میزان مصرف گاز طبیعی است به طور هم‌زمان در استان وجود داشته و موجب ثبت رکود تاریخی مصرف روزانه ۵۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی شده است.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی کارکنان شرکت ملی گاز ایران در بخش‌های مختلف استخراج و پالایش، انتقال و توزیع گفت: افزایش میزان مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی موجب اعمال محدودیت برای صنایع شده است. این در حالی است که با مشارکت همگانی مردم در مصرف درست گاز طبیعی زمینه گازرسانی بهتر و بیشتر به صنایع ممکن می شود.

فانی ادامه داد: معمولا جریان هوای بسیار سرد در زمستان تا دو هفته یا کمی بیشتر ماندگار نیست، بهتر است در این مدت به جای زیاد کردن شعله های بخاری، از البسه گرم در منزل استفاده کنیم. همه مردم ایران خویشان و نزدیکان ما هستند. اگر درست مصرف کنیم، می‌توانیم همه با هم مصرف کنیم. در غیر این صورت شاهد قطع گاز و مشکلات عدیده بعدی آن خواهیم بود، فراموش نکنیم قطع گاز اتفاق بسیار سختی است.  

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: باید درجه حرارت بخاری و پکیج را شب‌ها تا دو درجه و در روزها کم کنیم، همچنین دمای رفاه برای ادارات و سازمان‌های دولتی نیز باید بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد تنظیم شود، گرمای زیاد خانه موجب بی‌حالی، رخوت و کسالت افراد می‌شود.  

فانی گفت: در موضوع ایمنی گاز نیز باید نسبت به مسدود بودن دودکش بخاری، افتادن کلاهک H شکل آن در پشت بام، استفاده از بست فلزی مناسب برای مهار شلنگ گاز توجه کرد، استفاده نکردن از بست استاندارد امکان گازگرفتگی یا  انفجار را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها