سازمان الحشد الشعبی شایعه یک شبکه اماراتی درباره انتصاب «ابوعلی البصری» به عنوان نایب‌رئیس جدید این سازمان را تکذیب کرد.

الحشد الشعبی شایعات تعیین جانشین ابومهدی المهندس را تکذیب کرد

قدس آنلاین؛ سازمان الحشد الشعبی عراق در اطلاعیه‌ای شایعه شبکه اسکای نیوز درباره تعیین جانشین برای شهید ابومهدی المهندس را تکذیب کرد. 

در اطلاعیه الحشد الشعبی آمده است که این سازمان «شایعات برخی رسانه‌ها در خصوص تعیین جایگزین برای شهید حاج ابومهدی المهندس (رحمة الله علیه) را تکذیب و تأکید می‌کند که این خبرها کاملا بی‌اساس است».

همچنین همزمان با این خبر نیز شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از دو مقام سازمان الحشد الشعبی عراق انتصاب «ابوعلی البصری» به عنوان نایب رئیس این سازمان و جانشین «ابومهدی المهندس» فرمانده فقید این سازمان را تکذیب کرد.

روسیا الیوم به نقل از این دو منبع آورده است: «تا به این لحظه اخبار حاکی از انتصاب آقای البصری صحت ندارد و تصمیمی اینچنینی در سازمان گرفته نشده است».

صبح امروز چهارشنبه شبکه خبری اسکای نیوز از انتصاب ابوعلی البصری به عنوان نایب رئیس الحشد الشعبی خبر داده بود و بعد از آن رسانه‌های دیگر این شایعه را بازنشر کردند. 

امروز (چهارشنبه - ۲۲ ژانویه)، شبکه خبری «اسکای نیوز عربی» (که از امارات برنامه پخش می‌کند)، به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که سازمان الحشد الشعبی عراق جانشین ابومهدی المهندس نایب رئیس این سازمان را تعیین کرده است و از این پس ابوعلی البصری از فرماندهان ارشد سازمان بدر در این پست به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

المهندس دو هفته پیش (سیزدهم دی‌ماه) به همراه سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه در پی عملیات تروریستی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

پیشتر سرتیپ «عبدالکریم خلف» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، از معرفی «هادی العامری» به عنوان نامزد جانشین شهید «ابومهدی المهندس»، جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق خبر داده و برخی رسانه‌های عراقی نیز اعلام کرده بودند که العامری رسماً جانشین شهید ابومهدی مهندس،  نائب‌رئیس سازمان الحشد الشعبی شده است.

ابوعلی البصری، نخستین فرمانده نیروهای سازمان بدر است که در سال ۱۹۹۸، از این پست کناره‌گیری کرد تا شهید المهندس جایگزین او شود. در سال ۲۰۰۰ نیز او، از این پست کناره‌گیری کرد تا «هادی العامری» فرماندهی نیروهای بدر را برعهده گیرد و تا به امروز، وی در این پست قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها