همدان - سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان از تشکیل ستادهای پیشگیری از جرایم انتخاباتی تمام شهرستان‌ها و تعیین شعب خاص و ویژه برای رسیدگی به این قبیل جرایم خبر داد.

تشکیل ستادهای پیشگیری از جرایم انتخاباتی در شهرستان های همدان
به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان همدان ،مهدی الماسی در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان همدان در خصوص انتخابات پیش رو با اشاره به جایگاه انتخابات به عنوان تجلی جمهوریت و مشارکت مردم در تعیین نوع حاکمیت و مدیریت اظهار کرد: بهترین فرصت برای پالایش نظام و کنار گذاشتن مدیران ناکارآمد یا سوءاستفاده گر همین انتخابات است و مردم با انتخاب درست و صحیح فرصت را برای ورود نیروهای با انگیزه و پرتوان در عرصه مدیریت کشور فراهم خواهند کرد.
الماسی گفت: داوطلب نمایندگی که پیش از انتخابات رأی می خرد بعد از انتخابات ارزش‌ها را خواهد فروخت و داوطلب نمایندگی که کار خود را در تبلیغات با تخلف و قانون گریزی آغاز می‌کند بعد از انتخابات با قانون شکنی و مسئولیت گریزی ادامه خواهد داد.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان همدان با اشاره به تشکیل ستادهای پیشگیری از جرایم انتخاباتی تمام شهرستان‌ها و تعیین شعب خاص و ویژه برای رسیدگی به این قبیل جرایم عنوان کرد: هسته‌های مردمی و دیده بان های معاونت پیشگیری از وقوع جرم در اقشار مختلف جامعه ناظر و گزارش دهنده هر گونه تخلف و جرایم انتخاباتی خواهند بود.
الماسی افزود: به سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته حضرت امام (ره) و سازمان بهزیستی ابلاغ شده تا از هرگونه سو استفاده انتخاباتی در غالب اعطای کمک‌های نقدی یا غیر نقدی از سوی نامزدها جلوگیری کنند و در حوزه فضای مجازی نیز پلیس فتا به صورت دقیق جریان‌های رد و بدل شدن اخبار و اطلاعات را نظارت و پیگیری خواهد کرد.
وی گفت: سازمان بازرسی کل کشور نیز مراقبت خواهد کرد تا از وسایل و امکانات دولتی علیه یا به نفع هیچیک از نامزدهای انتخاباتی استفاده نشود.

برچسب‌ها