۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
کد خبر: 689436

هواشناسی خراسان رضوی روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به آبگرفتگی معابر، جاری شدن سیل، کولاک برف و احتمال وقوع بهمن در مناطق کوهستانی بر اثر بارش‌های برف و باران در این استان هشدار داد.

هواشناسی خراسان رضوی هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین، براساس اطلاعیه مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی، تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی نشان دهنده نفوذ و گسترش سامانه ناپایدار جوی از اواخر وقت امروز در این استان می‌باشد که فعالیت آن تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد.

بر این اساس وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق بویژه در نیمه جنوبی و نواحی گرمسیر خراسان رضوی، بارش برف و باران در نیمه شمالی و جاده‌های کوهستانی، وزش باد شدید در سطح استان بویژه نوار شرقی با احتمال بروز خسارت پیش‌بینی شده است.

بر اثر این بارش‌ها احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، جاری شدن سیلاب، لغزندگی جاده‌ها، مه‌آلودگی، کاهش دید، وزش باد شدید در برخی نقاط توام با کولاک برف، احتمال وقوع بهمن در مناطق کوهستانی بویژه ناحیه بینالود و مناطق کوهستانی جنوب استان، یخبندان و همچنین اختلال در سیستم حمل و نقل وجو دارد.

اطلاعیه یاد شده می‌افزاید: این بارش‌ها که حجم آن تا حدود ۲۵ میلیمتر پیش بینی شده است، بیشتر  نقاط استان خراسان رضوی به ویژه نیمه‌ جنوبی و شرقی آن و شهرستان‌های فریمان، تربت‌حیدریه (مناطق کدکن، بایگ، زاوه)، رشتخوار، تربت‌جام، کوهسرخ، کاشمر، خواف، باخرز، تایباد، گناباد، بردسکن، بجستان، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود، جاده بردسکن به کاشمر و سبزوار را در برمی‌گیرد که بیشترین حجم بارش از  عصر پنجشنبه تاصبح جمعه خواهد بود.

مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه نسبت به آمادگی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی، عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از سفرهای غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، عدم صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی  بویژه عملیات کوهنوردی تاکید کرده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها