مدیرعامل شرکت خمیرمایه رضوی گفت: پروژه تصفیه پساب این کارخانه تا اردیبهشت ماه سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

راه اندازی پروژه تصفیه پساب کارخانه خمیرمایه رضوی

به گزارش قدس آنلاین، احسان اژدری مدیرعامل شرکت خمیرمایه رضوی بیان کرد: شرکت خمیرمایه رضوی با سرمایه‌گذاری و عقد قرارداد با شرکت‌های دانشگاهی به منظور حفظ محیط زیست و رفع آلودگی‌های زیست محیطی، اجرای پروژه تصفیه پساب این کارخانه را در دستور کار خود قرار داده است.
وی ادامه داد: در این راستا تجهیزات مورد نیاز از جمله دیگ بخار ۳ هزار پوندی و تأسیسات تغلیظ پساب و مخازن رفع آلودگی‌های پساب خریداری و درسوله‌های احداث شده نصب شده است.
مدیرعامل شرکت خمیرمایه رضوی با اشاره به پیشرفت ۹۸ درصدی این پروژه خاطرنشان کرد: در این فرآیند پس از تصفیه پساب، ماده خشکی به دست می‌آید که قابل استفاده به عنوان مصرف خوراک دام است؛ همچنین آب تصفیه شده نیز مجدد در چرخه تولید به جریان در می‌آید.
اژدری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای انجام این پروژه گفت: با بررسی توانمندی شرکت‌های متقاضی با تاکید بر دانش داخلی، در اجرای پروژه تصفیه پساب کارخانه خمیرمایه رضوی از توان شرکت‌ها و بخش‌های ایرانی استفاده شد.
وی افزود: طی ۹ ماهه ابتدایی سال جاری با انجام اقدامات مناسب در خصوص بازسازی، بهسازی و تعمیرات، کاهش ۵/۱ درصدی مصرف آب و کاهش۱۰ درصدی مصرف سوخت در مقایسه با سال گذشته رخ داده است.
مدیرعامل شرکت خمیرمایه رضوی گفت: علاوه بر این، طی ۹ ماهه ابتدایی سال جاری در قیاس با زمان مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۲ درصدی مصرف برق بوده‌ایم.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها