رییس اتاق اصناف سبزوار گفت: نانوایان این شهرستان ۴۵ هزار قرص نان به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان پختند و به صورت رایگان در اختیار آنها قرار دادند.

نانوایان سبزوار ۴۵ هزار قرص نان برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان پختند

به گزارش قدس آنلاین، علی کیانی افزود: این تعداد نان که صبح امروز به مناطق سیل زده ارسال شد شامل انواع نان تنوری سنتی، تافتون، سنگگ و نان کاک بود که توسط ۱۲۳ واحد نانوایی شهر سبزوار پخت شده بود.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه هنوز شرایط پخت نان در برخی مناطق سیل زده مهیا نیست پخت نان و ارسال آن کمک بزرگی برای هموطنان سیل زده استانهای جنوبی کشور است.
رییس جمعیت هلال احمر سبزوار نیز گفت: مردم این شهرستان تاکنون ۲۵۰ میلیون ریال به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان کمک نقدی و غیر نقدی کرده‌اند.
محمدعلی جباری ثانی افزود: پایگاه های این جمعیت برای جمع آوری کمک های مردمی برپا شده است و نیکوکاران می توانند از این طریق کمک های خود را برای اهدا به هموطنان سیل زده تحویل دهند.
بارش باران سیل‌آسا که از شامگاه ۱۹ دی ماه در جنوب و جنوب شرق ایران آغاز شد سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان را تحت تاثیر قرار داد اما در سیستان بلوچستان نه تنها سبب جاری شدن سیل و تخریب زیرساخت‌های این استان شد بلکه به دلیل پراکندگی جمعیت، ساکنان ۱۴ شهرستان و ۸۵۰ روستا را تحت تاثیر قرار دارد و راه ارتباطی اغلب روستاها را قطع کرد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها