عمران خان نخست وزیر پاکستان بار دیگر ضمن یادآوری تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل در خصوص کشمیر به هند تاکید کرد: عدم توجه سران دهلی نو می‌تواند منجر به جنگ میان دو کشور شود.

نخست وزیر پاکستان: اگر هند مذاکره درباره کشمیر را نپذیرد ابایی از جنگ نداریم

قدس آنلاین؛ به نقل از اکسپرس نیوز، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان بار دیگر به لزوم حل مساله کشمیر از طریق گفتگو تاکید کرد.

وی تصریح کرد: شورای امنیت سازمان ملل به صراحت اعلام کرده است هیچ کدام از دو کشور هند و پاکستان حق ندارند در خصوص کشمیر تصمیمی را اتخاذ کنند ولی متاسفانه از ۱۷۰ روز پیش هند به صورت یک جانبه خود مختاری این منطقه را لغو کرده است.

عمران خان گفت: ما بارها تلاش کردیم تا سران دهلی نو را از خطرات پیش روی این تصمیم آگاه کنیم ولی آنها نمی خواهند با حقایق روبرو شوند.

نخست وزیر پاکستان گفت: مسیری که سران دهلی نو در پیش گرفته اند اشتباه است و اگر بخواهد به اشغال کشمیر ادامه دهد ما ابایی از جنگ نداریم.

وی اظهار داشت: کشورهای جهان باید بدانند که نبرد بر سر کشمیر یک مساله کوچک نیست و دامن همه را خواهد گرفت زیرا هند و پاکستان قدرت های اتمی منطقه هستند.

عمران خان اضافه کرد: تا زمانی که سران دهلی نو قصد نداشته باشند این موضوع را از طریق گفتگو حل کنند خطر جنگ ادامه دارد ما از سازمان ملل و حتی آمریکا خواسته ایم به این مساله ورود کرده و سران دهلی نو را به مذاکره و گفتگو قائل کند.

رهبر حزب تحریک انصاف گفت: مقایسه گروه افراط گرای هندوی آر اس اس که حکومت را در هند به دست دارد با نازی آلمانی اشتباه نیست و من هنوز هم معتقدم که آنها تمام اقدامات خود را بر محور به حاشیه کشیدن مسلمانان قرار داده اند.

گفتنی است هند از ۱۷۰ روز پیش با استقرار حدود یک میلیون نظامی در کشمیر مردم این منطقه را در خانه خودشان حبس کرده و با بستن سرویس اینترنت عملا ارتباط آنها را با دنیا قطع کرده است.

هند طی سه دهه اخیر حداقل ۱۰۰ هزار نفر از مردم کشمیر را کشته و باعث مفقودالاثر شدن ۱۰ هزار نفر دیگر شده است.

برچسب‌ها