بارش برف و باران با فعالیت سامانه بارشی جدید از عصر امروز نیمه شمالی و شرقی استان خراسان رضوی را فرا می‌گیرد و این وضعیت تا صبح فردا یکشنبه ادامه دارد.

باران و برف نیمه شمالی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: این سامانه بیشتر نیمه شمالی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد و حجم بارش‌های آن نسبت به سیستم قبلی که نیمه جنوبی استان را طی روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته در برگرفت زیاد نیست.  

یحیی قاینی‌پور افزود: به دنبال فعالیت سیستم مزبور، بارش برف و کولاک در مناطق کوهستانی و شمالی، تشکیل مه، کاهش دید، افزایش سرعت وزش باد و کاهش دما در خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.    

وی با اشاره به میزان بارشهای رخ داده در قالب سامانه قبلی که طی روزهای پنج شنبه و جمعه گذشته در خراسان رضوی فعال شده بود ادامه داد: با فعالیت این سامانه، بارش باران در ۲۱  شهرستان و بیشتر در مناطق جنوبی استان گزارش شده است که بیشترین آن در کاخک گناباد با ۴۰ میلیمتر بوده است.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: پس از کاخک، شهرستانهای کاشمر و تربت‌حیدریه با ۱۹ میلیمتر و رشتخوار و مه‌ولات با ۱۳ میلیمتر بیشترین بارش را طی این مدت تجربه کردند.

قاینی پور افزود: میزان بارشهای رخ داده در سامانه قبلی برای مشهد اندک و تنها یک دهم میلیمتر گزارش شده است اما در قالب سامانه جدید برای مشهد بارش پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به کاهش میانگین دما در خراسان رضوی طی امروز و امشب اضافه کرد: میانگین دمای هوا امروز در استان چند درجه نسبت به روز گذشته کاهش دارد اما در روزهای آینده میانگین دمای هوا در  استان تغییرات محسوسی نخواهد داشت.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با بیان این مطلب که بیشینه دمای هوای امروز مشهد هشت درجه سلسیوس خواهد بود افزود: بیشینه دمای هوای دیروز مشهد ۱۱ درجه سلسیوس و کمینه دمای دیشب این شهر یک درجه زیر صفر بود که در روزهای آینده تغییرات محسوسی نخواهد داشت.  

قاینی پور افزود: کوهسرخ با کمینه دمای هوای  ۱۰ درجه زیر صفر و سرخس با بیشینه دمای ۱۵ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در فریمان با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.  

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها