خراسان شمالی-مدیر گمرک خراسان شمالی ارزش کالاهای صادراتی از گمرک استان در ۱۰ ماهه منتهی به دی ماه سال جاری را بیش از ۴۸ میلیون دلار عنوان کرد .

صادرات ۴۸ میلیون دلاری کالا از گمرک خراسان شمالی

جواد جعفری در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، گفت: در ده ماهه سال جاری، بیش از ۱۵۷ هزار تن کالا به ارزش ۴۸میلیون و ۶۶۷ هزار و ۲۷۰ دلار ، از طریق گمرک خراسان شمالی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۵۱ درصد و از لحاظ ارزش دلاری نیز ۱۹ درصد، رشد داشته است.

وی کالاهایی همچون محصولات پتروشیمی (شامل کود اوره و پودر کریستال ملامین )، خوراک دام، سیب زمینی، سیمان، مقاطع فولادی، پلاستیکجات، رب گوجه فرنگی، لوله پلاستیکی، ماکارونی و ... را به عنوان عمده کالاهای صادراتی یاد کرد که به عمده کشورهای ترکمنستان، روسیه، ترکیه، آذربایجان، افغانستان صادر شده است.

جعفری افزود: در مدت مذکور واردات کالا توسط این گمرک به میزان ۳ هزار و ۶۵۳ تن کالا به ارزش ۲۷ میلیون و ۵۵۰هزار و ۲۳۸ دلار بوده است شامل رشد ۹۳ درصدی از لحاظ ارزش دلاری و  رشد ۱۹درصدی از لحاظ وزن کالا بوده است.

وی گفت: اغلب کالاهای وارداتی نیز در این مدت شامل برنج خوراکی، فروکروم ، ماشین آلات و چراغ های شیلنگی، سوزن، فروسیلیکو منگنز، کنتور گاز، مولد گازی، پرس هیدرولیک دندانسازی و سایر مصنوعات بوده که توسط کارخانه های تولیدی استان و سایر شرکتهای خصوصی وارد استان شده است.

برچسب‌ها