همدان- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان اعلام کرد: آنفولانزای نوع B دراستان افزایش نداشته است.

آنفولانزای نوع B در استان افزایش نداشته است
منوچهر کرمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان ظهرامروز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین همدان بااشاره به اینکه ازابتدای سال تاکنون تعداد محدودی ازافراد به آنفولانزای نوع B مبتلا شده‌اند، گفت: با اطلاع رسانی و آگاه سازی ازطریق رسانه ها، شاهد ارتقای سطح سلامت مردم به ویژه در بیماری های تنفسی هستیم.
کرمی باتاکید بررعایت اقدامات پیشگیرانه درمورد این نوع آنفولانزا بیان کرد:آنفولانزا به دلیل تعامل افراد با یکدیگر در محیط بیرون، مسافرت، قرارگرفتن در مکان های شلوغ شیوع پیدا می‌کند که بارعایت موارد شست وشوی دست‌ها، تعطیلی مدارس، قرارنگرفتن درمکان های عمومی پرازدحام می توان ازابتلا به این آنفولانزا جلوگیری کرد.
وی با اشاره به علائم آنفولانزای نوع B گفت:علائم پر خطر دراین نوع آنفولانزا تب شدید، خلط خونی، احساس تنگی نفس است که با مشاهده هرکدام از این علائم باید به مراکز بهداشتی مراجعه شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان درباره ویروس کرنا نیز گفت:این ویروس در مقایسه با ویروس قبلی جدید است و دارای علائم شدیدتری است که خوشبختانه درحال حاضر هیچ موردی از ابتلا به آن دراستان نداشته ایم.
وی تاکید کرد: با انجام غربالگری بر روی گردشگران و رصد ویروس درمرزهای ورودی کشور تاکنون موردی از انتقال این ویروس به داخل کشور اعلام نشده و با توجه به ورود گردشگران چینی به استان هماهنگی های لازم برای غربالگری گردشگران بااداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام شده است.

برچسب‌ها