گرگان- رییس دادگستری کل گلستان با اعلام خبر آزادی ۷۷۰ زندانی این استان در یک ماه اخیر از دادستان ها و روسای دادگستری استان خواست همه پرونده‌های معوق در دادگستری‌ها را تا پایان سال تعیین تکلیف کنند.

۷۷۰ زندانی از زندان های استان گلستان آزاد شدند

به گزارش  روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان اظهار داشت: کاهش پرونده‌های معوق و کاهش جمعیت کیفری، ۲ موضوع راهبردی و اساسی قوه قضائیه است که اجرای آن در گلستان مورد توجه جدی قرار دارد.

وی بیان کرد: رسیدگی به پرونده‌ها در گلستان سرعت بیشتری خواهد گرفت و هیات های ویژه برای اجرای سریع‌تر طرح کاهش زندانیان و پرونده‌های باقیمانده در حوزه قضایی اقدام خواهند کرد.

رییس دادگستری کل گلستان همچنین از بازبینی تمامی پرونده‌های بیش از مهرماه سال جاری در استان خبر داد و گفت: روسا، دادستان‌ها و اعضای هیات‌های ویژه وظیفه دارند همه پرونده‌های قبل از این تاریخ را بازبینی کرده و اقدامات لازم را برای بررسی و تعیین تکلیف آنها انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات شوراهای حل اختلاف استان برای کاهش پرونده‌های مسن گفت: اقدامات سازشی اعضای شورا از ورودی پرونده‌ها به محاکم کاسته و فرصت بیشتری را برای رسیدگی به پرونده‌های معوق و سنگین برای قضات ما فراهم کرده است.

برچسب‌ها