مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: اجرای چهاردهمین طرح آمایش و تمدید یک ساله اقامت پناهندگان و اتباع خارجی دارای کارت آمایش در این استان تا روز ۲۴ بهمن جاری تمدید شد.

تمدید طرح آمایش اتباع خارجی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمد تقی هاشمی اظهار کرد: آن دسته از اتباع خارجی ساکن خراسان رضوی که دارای "کارت آمایش ۱۳" بوده و تغییراتی در خانوار آنها ایجاد شده می‌توانند تغییرات صورت گرفته را از هم‌اکنون اعمال نموده و در مرحله ۱۴ طرح آمایش شرکت کنند.

وی ادامه داد: از مزایای "کارت آمایش ۱۴" این است که اگر تبعه خارجی متقاضی اشتغال باشد، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی پاسخگوی وی خواهد بود.
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین داشتن این کارت برای ثبت‌نام  دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس، مراجعات بانکی و رفت و آمدهای بین شهری در داخل کشور ضروری است.
وی افزود: اتباع خارجی از امروز هفتم بهمن به مدت دوهفته کاری فرصت دارند به ۱۴ دفتر وابسته به اداره کل اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی در مشهد مراجعه کنند.
هاشمی ادامه داد: ۱۵۰ هزار نفر از اتباع خارجی در استان خراسان رضوی مشمول طرح آمایش هستند.
وی گفت: در این مرحله از آمایش پناهندگان و اتباع خارجی موضوع سلامت و بهداشت آنها نیز مطرح است لذا پس از طی مراحل لازم "کارت سلامت" دریافت می‌کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی افزود: هم‌اینک ۳۲۰ هزار پناهنده و مهاجر در این استان حضور دارند. بر این اساس خراسان رضوی دومین استان در ایران از حیث جمعیت پناهندگان و مهاجران خارجی است.

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها