روسیه تحویل دومین مجموعه هنگ سامانه‌ موشک‌های زمین به هوای اس-۴۰۰، به همراه کلیه تجهیزات و لوازم مربوطه و تعداد ۱۲۰ موشک هدایت شونده این سامانه به کشور چین از طریق دریا را به پایان رساند.

تحویل سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ روسیه به چین

قدس آنلاین؛ منابع نظامی-دیپلماتیک به خبرگزاری «تاس» اعلام کردند که روسیه تحویل دومین مجموعه هنگ سامانه‌های موشکی ضد هوایی اس-۴۰۰ (Triumph) به کشور چین را از طریق دریا به پایان رساند، توافقنامه مربوط به تحویل این مجموعه در ماه دسامبر سال گذشته (آذر ماه)  در چین امضاء شده بود.  

یک مقام آگاه امروز (دوشنبه) به این خبرگزاری گفت: «تحویل دومین مجموعه هنگ S-۴۰۰شامل: پست فرماندهی، دو سکوی پرتاب، ایستگاه رادار، لوازم و تجهیزات کمکی و قطعات یدکی به چین به پایان رسیده است. ضمن اینکه این مشتری خارجی بیش از ۱۲۰ مورد از دو  نوع موشک هدایت شده ضد هوایی برای استفاده در این سامانه را دریافت کرده است.»

این منبع خبری یادآور شد توافقنامه مربوط به تحویل مجموعه دومین هنگ سامانه اس-۴۰۰ در دسامبر سال گذشته در پکن امضا شده است. به گفته وی، از لحظه امضای این سند ، اجرای قرارداد مربوطه برای تضیمن ارسال تجهیزات لازم در مدت ۱۸ ماه آغاز شده بود.

این منبع خبری با اشاره به اینکه تمامی تجهیزات مورد نیاز مجموعه دوم توسط چند کشتی به چین تحویل داده شد، افزود: نخستین محموله از این مجموعه از طریق مسیر دریایی در ماه جولای سال ۲۰۱۹ به چین ارسال شد.

این خبرگزاری هنوز تایید مقامات رسمی را در این باره دریافت نکرده است.

کشور چین نخستین مشتری خارجی سیستم‌های موشکی اس-۴۰۰ روسیه محسوب می شود و قرارداد دوجانبه در این زمینه برای تحویل دو مجموعه هنگ این سامانه موشک‌های ضدهوایی مدرن امضاء شد. نخستین مجموعه هنگ سامانه موشکی اس-۴۰۰ در بهار سال ۲۰۱۸ به چین تحویل داده شد و سپس با موفقیت نیز مورد آزمایش قرار گرفت: در ماه دسامبر همان سال، ارتش چین یک شلیک آزمایشی از سیستم‌های اس-۴۰۰ را انجام داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها