۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 690075

روند تولید لوازم‌خانگی درکشور به خوبی پیش می‌رود، با اینکه در ماه‌های آخر سال قرار گرفته‌ایم و بخشی از مردم لوازم‌خانگی خود را در پایان سال تعویض می‌کنند، خوشبختانه قیمت لوازم‌خانگی داخلی و تولید ملی با وجود افزایش قیمت سایر کالاها همچنان ثابت است و افزایش قیمتی در شب عید نخواهیم داشت. قیمت لوازم‌خانگی تولید ملی در سازمان حمایت ثبت شده، بنابراین خریداران با مراجعه به سایت می‌توانند از میزان قیمت کالای موردنظرشان اطمینان‌خاطر داشته باشند، چرا که هیچ شرکتی بدون اجازه سازمان حمایت و ارائه دلایل خود به این نهاد،   نمی‌تواند قیمت لوازم‌خانگی تولیدی خود را تغییر دهد.

قدس آنلاین: روند تولید لوازم‌خانگی درکشور به خوبی پیش می‌رود، با اینکه در ماه‌های آخر سال قرار گرفته‌ایم و بخشی از مردم لوازم‌خانگی خود را در پایان سال تعویض می‌کنند، خوشبختانه قیمت لوازم‌خانگی داخلی و تولید ملی با وجود افزایش قیمت سایر کالاها همچنان ثابت است و افزایش قیمتی در شب عید نخواهیم داشت. قیمت لوازم‌خانگی تولید ملی در سازمان حمایت ثبت شده، بنابراین خریداران با مراجعه به سایت می‌توانند از میزان قیمت کالای موردنظرشان اطمینان‌خاطر داشته باشند، چرا که هیچ شرکتی بدون اجازه سازمان حمایت و ارائه دلایل خود به این نهاد،   نمی‌تواند قیمت لوازم‌خانگی تولیدی خود را تغییر دهد.

قیمت‌ها تا پایان سال ۹۸ ثابت است، اما ثبات قیمت در لوازم‌خانگی خارجی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود وابسته به عوامل مختلفی است، بنابراین نمی‌توان درباره ثبات قیمت لوازم‌خانگی خارجی اظهارنظر کرد. خوشبختانه ستاد مبارزه با قاچاق کالا در حال رصد و جلوگیری از ورود کالای خارجی به کشور است، از این رو با اجرای طرح شناسه‌دار کردن کالاها که از ۱۶ بهمن ماه انجام می‌شود، کالاهای بی‌شناسه از سطح بازار جمع‌آوری خواهند شد.

خریداران لوازم‌خانگی در حین خرید باید به خرید کالای شناسه‌دار دقت کنند تا کالای موردنظرشان قاچاقی یا تقلبی نباشد. نزدیک به ۲۲ ماه از ممنوعیت واردات لوازم‌خانگی خارجی می‌گذرد، اما باقیمانده لوازم‌خانگی وارد شده و قسمتی که همچنان به عنوان قاچاق وارد کشور می‌شوند، در بازارها موجود است. سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا در این باره اعلام کرد: از سه قسمت فروش لوازم‌خانگی در سال ۹۷ دو قسمت مربوط به قاچاق بوده یعنی ۲/۳ میلیارد لوازم‌خانگی بوده که در اعلامیه بعدی از ورود ۲/۲ به صورت قاچاق لوازم‌خانگی به کشور یاد کردند که فاجعه بزرگی برای تولید ملی لوازم‌خانگی به شمار می‌رود. امید است بتوانیم با افزایش کیفیت و کاهش قیمت، تولیدات کیفی‌تری نسبت به قبل داشته باشیم تا علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، صادرات لوازم‌خانگی ایران را به کشورهای همسایه و فرامنطقه‌ای در پیش بگیریم و نیازی به واردات لوازم‌خانگی قاچاق نداشته باشیم.

برچسب‌ها