معاون وزیر خارجه سوریه ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در ممانعت از ورود غذا و دارو، عملیات ارتش این کشور در ادلب را مسئولیت ملی سوریه برای حفاظت از جان شهروندان خوانده است.

المقداد: مبارزه با تروریست‌های ادلب، مسئولیت ملی سوریه است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «فیصل المقداد» معاون وزیر امور خارجه سوریه تأکید کرد، تحریم‌های اقتصادی آمریکا و متحدانش که به سوریه تحمیل شده، مردم و به خصوص کودکان و بیماران این کشور را هدف گرفته است.

معاون وزیر امور خارجه سوریه ضمن محکوم کردن تحریم‌های ضد سوری افزود، درک و شعور آمریکا در این حد است که غذا و دارو باید آرزوی کودکان باشد و در دسترس آنها نباشد.

المقداد در حاشیه مراسم مهمانی سفارت هند در دمشق درباره تحولات میدانی در شمال سوریه و عملیات ارشت سوریه برای مقابله با تروریست‌های ادلب اظهاراتی مطرح کرد.

او در گفت‌وگو با روزنامه سوری الوطن گفت: «توافق کاهش تنش در شمال سوریه کماکان جاری است، اما گروه‌های تروریستی به آن احترام نمی‌گذارند آنها با توجه به ذات و ماهیت خود احترام گذاشتن سرشان نمی‌شود و ما هم نمی‌توانیم از آنها توقع داشته باشیم که به هر توافقی احترام گذارند بنابراین ارتش سوریه به درخواست ملت سوریه به سرکوب این گروه‌ها ادامه می‌دهد و این یک مسئولیت ملی ارتش سوریه برای حفاظت از شهروندانش است».

المقداد در مراسم جشن سفارت هند با تاکید بر بهبود چشمگیر اوضاع سوریه و آغاز عملیات بازسازی این کشور گفت: «هند ابراز تمایل کرده است که همه اقدامات ضد انسانی را که برخی از کشورها از طریق آن به دنبال منزوی کردن سوریه هستند، به چالش بکشد».

المقداد تأکید کرد، سوریه از طریق متحدین و دوستانی که در کنار آن ایستاده‌اند و با عزم جدی خود برای عملی کردن اراده بشار اسد رئیس جمهور سوریه  در توجه به سمت شرق حرکت و بر همه موانعی که غرب دربرابر پیشرفت و توسعه سوریه قرار داده است، غلبه خواهد کرد.

معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که ارتش عربی سوریه نبردهای افتخار آمیز خود را علیه تروریست‌های دشمن بشریت به پیش می‌برد و نبردهای آن در هیچ مرزی متوقف نمی‌شود، مگر وقتی که همه گروه‌های تروریستی مسلح در ادلب، حلب و شمال شرق سوریه را نابود کند.

«حفظ الرحمن» سفیر هند در دمشق هم در گفت‌وگو با روزنامه الوطن روابط کشورش با سوریه را طی سال‌های گذشته تاکنون همواره محکم و بادوام خواند و گفت: «هند تجربیات و کمک‌های خود را در زمینه تقویت توانمندی سوریه در اختیار آن گذاشته است».

وی با اشاره به ارائه یک هزار بورس تحصیلی به دانشجویان سوری طی دو سال گذشته، گفت: «یک تیم فنی از شرکت بهارات هند هم به طور مستقیم کار روی پروژه توسعه نیروگاه تولید برق تشرین را از سه ماه پیش کلید شده است».

سفیر هند گفت: «دو کشور همچنین تفاهم نامه‌ای را برای ایجاد مرکز تعالی نسل سوم در زمینه فناوری اطلاعات منعقد کردند که ظرف دو ماه کار خود را آغاز می‌کند».

حفظ الرحمن به نوبه خود تأکید کرد که روابط میان دمشق و دهلی نو در طول جنگ علیه سوریه از قبل بهتر شده است و  روابط «عالی» میان دو طرف وجود دارد.

استان ادلب در شمال غرب سوریه و در همجواری حلب در شرق، حماه و لاذقیه در جنوب و غرب، قرار دارد.

شرق و جنوب استان ادلب به دنبال نقض گسترده آتش‌بس تروریست‌ها از 28 آذر ماه گذشته شاهد تشدید درگیری‌هاست و ارتش سوریه در عملیات پاتک خود طی روزهای گذشته توانسته صدها کیلومتر مربع دیگر از منطقه را از چنگ جبهه النصره آزاد کند تا جاده بین المللی حلب به دمشق را از کنترل آنها خارج و از گلوله باران شهر حلب پایتخت اقتصادی سوریه و مناطق مسکونی و مملو از جمعیت اطراف آن توسط تروریست‌ها جلوگیری کند.

ارتش سوریه تاکید کرده است که تا پاکسازی ادلب آخرین پایگاه صدها هزار تروریست‌ در سوریه زمین نخواهد نشست، اگرچه برخی قدرت‌های حامی آنها از جمله ترکیه و آمریکا تلاش دارند که مانع پیشروی ارتش سوریه شوند.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها